Externe schijf formatteren op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylvia87

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hoi,

Sorry, ik weet dat deze vraag al vele malen gesteld is, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb een externe harde schijf [Freecom Mobile Drive XXS]. Na aankoop heb ik hem gebruikt op een mac op mijn stage. Maar thuis op de pc [vista] herkent ie hem niet. Nou heb ik dus al uitgevogeld dat ik mn schijf kon vinden en gebruiken met MacDrive. Als het goed is kun je met dat programma ook je schijf formatteren. (Ik ga de schijf vanaf nu alleen nog maar met vista gebruiken). Dan moet je hem formatteren naar FAT32 toch? Maar ik denk omdat ik een trial versie heb van dat programma geeft ie geen optie formatteren. Dus vandaar dat ik hier nu mijn vraag neerleg. Hoe krijg ik nou dat ding geformatteerd? Of is het beter om het op een mac te doen? Want dat kan eventueel ook, maar het liefst doe ik het via vista.

Grtjs,
Sylvia

je kan het gewoon met windows doen met schijfbeheer en dan NTFS formateren kan je grote bestanden aan

Oja....hihi
Ik had het geprobeerd via rechtermuisknop op de schijf zelf, al IN deze computer. Maar dan startte ie dus dat MacDrive gelijk op. Maar via het computerbeheer lukt het wel. Soms is de oplossing zo makkelijk :) Bedankt! :thumb:

Hoi,

Ik heb vanmiddag geprobeerd te formatteren via schijfbeheer, maar hij heeft een foutmelding gegeven, dat het formatteren niet was gelukt;

Nu heb ik weer schijfbeheer opgestart en er wordt weergegeven:

- Schijf 1
- In orde (partitie onbekend)

Nu heb ik weer geprobeerd te formatteren, maar ik kan de optie niet selecteren.

Het enige dat ik kan kiezen, is partitie verwijderen.
Dit heb ik geprobeerd, maar ook dit lukt niet.
De volgende foutmelding verschijnt dan:

- Er is een onverwachte fout opgetreden. Controleer het systeemgebeurtenislogboek... etc.

Hopelijk kan er iemand helpen, dit probleem op te lossen.

Grtjes,

Sylvia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan