externe schijf is zogenaamd leeg terwijl er data op staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorikske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hoi ,

Ik heb een externe schijf van samsung gekocht met 320gb geheugen.
Nu heb ik er bestanden op gezet op mijn laptop met windows 7.
Als de hd aangesloten wordt bij een vriend van me met windows vista dan is deze schijf leeg.
Bij mij gaf hij bij de eerste aansluiting meteen weer dat ie een stuurprogramma ging installeren. de hd heette bij mij gewoon samsung maar bij die vriend van me gewoon lokaal station. De laptop van hem heeft ook gewoon een stuurprogramma geinstalleerd.
Het lijkt alsof hij bij mijn vriend hem ziet als een lokaal station en geen verwisselbare schijf.
Hoe kan ik dit bij hem oplossen zodat ik ook daar bij de bestanden kan.
Heb al geprobeerd een andere letter toe te wijzen maar dit veranderd niets aan het probleem. de schijf is bij hem leeg en bij mij niet.

alvast bedankt iedereen!

Jorikske,
Welkom op het helpmij forum.

Ga naar deze computer en ga vervolgens naar de eigenschappen van jouw ext. harde schijf. Ga naar tabblad Extra en klik op de knop Nu controleren bij foutcontrole. Vink vervolgens beide vinkjes aan en klik op starten.

Nu wordt de schijf gecontroleerd op fouten. Dit kan in sommige gevallen heel lang duren (±2 uur).

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Omdat jullie 2 verschillende OS'sen hebben kan het zomaar zijn dat je vriend andere beveiligingsinstellingen heeft o.i.d.
en dat de bestanden op zijn pc verborgen blijven omdat ze van een andere pc afkomstig zijn of een autorunblokkade.
Probeer eens het volgende: Ga naar mapopties op de pc van je vriend en vink de optie eens aan "verborgen mappen en bestanden weergeven".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan