externe schijf laten vallen en nu rare bestanden op mijn externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieke22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
ik heb gisteren mijn externe harde schijf laten vallen :o
en gelukkig werkt ze nog, en dat er op het eerste zicht al mijn mappen er nog instaan
ik moet wel zeggen dat er 8665 bestanden en 753 mappen opstaan , dus ik ka niet direkt controleren of alles in orde is
maar wat ik wel vreemd vind , is dat er nu een map extra opstaat
met de naam ~ERAFSWD.TMP, waarin 40 bestanden zitten met allerlei namen ::confused: waaronder ik hier er 4 vernoem
zou iemand mij aub kunnen zeggen wat dit betekend en of dit iets te maken zou hebben met het vallen , en of ik dit mag verwijderen , en of ik kan vertrouwen dat alle bestande ndie er op staan nog in orde zijn ?

dikke kus voor iedereen op dit forum

C6I-bestand
RB8-bestand
O77-bestand
GTU-bestand

Hoi,

Aangezien het een map is met een tilde ~ en .tmp lijkt het er één te zijn met tijdelijke bestanden.
Heb je hem laten vallen terwijl hij 'aan' stond en aangesloten?
Dan heb je écht geluk ;)

Je kunt proberen de naam van de map te wijzigen (bijvoorbeeld een tildetje extra voor de naam) en kijken of er geen rare effecten optreden (niet meer kunnen raadplegen van bestanden of opstarten van programma's) maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Je kunt later de map, inclusief de inhoud dan verwijderen.

=Valijn;2016694]Hoi,
Heb je hem laten vallen terwijl hij 'aan' stond en aangesloten?
ik had hem afgesloten en wilde hem opbergen en tja... stom natuurlijk
ik heb de map verwijderd en op het eerste zicht gaat alles prima , maar er zitten 8665 bestanden en 753 mappen in dat het niet doenbaar is om alles te controleren of er geen beschadigde tussen zitten
en hieronder zijn de bestanden die in de bewuste map zaten
naamloos1gb0.png

zou iemand weten waar die map opeens vandaan zou kunnen komen en of dit met het vallen van de harddisk te maken heeft gehad ?

Laatst bewerkt:
Hallo, Mieke22

Als je een HD laat vallen die niet in dienst is (zoals in jopu geval) kan er nooit een map bij gecreëerd worden. Deze map moet dus vroeger reeds op de HD gestaan hebben. Wat wel zalm gebeurd zijn is, dat de leeskoppen van de HD de platters geraakt hebben, en daar beschadigde sectoren zullen veroorzaakt hebben, waardoor er hoogst waarschijnlijk zeker enkele bestanden zullen beschadigd zijn. Probreer eens Chkdsk /f uit te voeren, dit is een diskdiagnose. Ook kan je er eventuteel eens de diagnosetool van de fabrikant op loslaten (deze kan je steeds vinden op internet).

Suc6

mvg

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan