Externe schijf met problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

T Verstappen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe laptop aangeschaft met windows 8 waarop ik mijn oude externe schijf heb aangesloten. Op een gegeven moment trof ik op deze schijf een folder aan met een hoop letters en cijfers die onbekend was voor mij. Deze heb ik dus verwijderd.
Nu werkt sinds vrijdag mij externe hardeschijf van 1TB (iomega) niet meer na behoren. De schijf is zichtbaar maar als er op geklikt wordt geeft hij een ''Drive no accessible. The parameter is incorrect'' Ik heb toen een hele nacht chkdsk /f /r /x op de schijf laten draaien en op zaterdag ochtend was deze klaar. Er waren voor zo ver ik kon zien geen fouten te voor schijn gekomen.
De externe hdd geeft nu in plaats van de eerste fout melding de volgende melding ''Drive no accessible - access denied''. Ik heb geprobeerd rechten te krijgen op de schijf, maar dit heeft niets veranderd.

In disk management is deze aanwezig en geeft hij aan dat de hdd ''healthy'' Primary partition is. Volgens management is de hdd leeg. Als ik echter een scan doet met Icare data recovery dan vind deze wel mijn gegevens op de hardeschijf.

Ik vermoed dus dat de folder die ik verwijderd heb er voor zorg dat ik niet in de hardeschijf kan komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder de hdd te formateren?

Ik ken win8 niet, maar zou het op dit punt zo afwijken van win 7?
ga naar schijfbeheer (systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer)

Ga in het midden op de betreffende schijf staan en dan de rechter muisknop.
Het menu dat dan verschijnt ken ik niet uit mijn hoofd, maar daar staat iets van schijf initialiseren (NIET FORMATTEREN) misschien moet je bij eigenschappen of stationsletter zijn.

Lukt dat alles niet, dan het je nog een programma getdataback NTFS.
Daarmee kun je je bestanden terug vinden onder NTFS. Die kopieer je dan NAAR EEN ANDERE SCHIJF. Anders kunnen er op de te redden schijf dingen overschreven worden.
Daarna mag je formatteren wat je wilt. De data kun je daarna terug zetten.

Succes ermee.

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem n.l.:

Ik heb 1 harde schijf verdeeld in 2 met de letters I en J

Schijf I is gewoon bereikbaar, schijf J wordt aangeduid als locale schijf en heeft als melding: is niet meer benaderbaar.

Is hier nog iets aan te doen?

Hier boven staat het programmatje "getdataback NTFS", geprobeerd te downloaden en te installeren maar krijg steeds een vierus melding.
Kan ik toch mijn vierus scanner Avast tijdelijk uitzetten?

Alvast bedankt

LuapBV

Misschien is dit al genoeg:
Ga in het midden op de betreffende schijf staan en dan de rechter muisknop.
Het menu dat dan verschijnt ken ik niet uit mijn hoofd, maar daar staat iets van schijf initialiseren (NIET FORMATTEREN) misschien moet je bij eigenschappen of stationsletter zijn.

Afhankelijk hoe het virus er gekomen is, kun je hem even uitzetten.
Als hij reageert op cracks of patches dan kun je hem even uitzetten.

Bedankt kostenzer voor het meedenken.

Ik heb de schijf op een andere computer aangesloten en zie hij heeft hem opnieuw geinitialiseerd en het probleem is opgelost.

LuapBV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan