Externe schijf niet toegewzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Goede dag,

Ik heb problemen met een externe harde schijf van Lacie.
Op de schijf zijn behoorlijk wat documenten gezet, maar opeens is de schijf niet goed meer te benaderen.
Waarschijnlijk is de schijf verkeerd verwijderd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien de schijf door iemand anders gebruikt is.

Via apparaatbeheer blijkt de schijf goed te functioneren, maar is er 1 partitie "niet-toegewezen".
De enige partitie die toegewezen is, is de partitie met bestanden van Lacie erop. Deze partitie is ook maar 1,14 GB groot.
De andere partitie is "niet-toegewezen". Deze partitie is 464,62 GB groot. Hier stonden de bestanden dus ook op.

Aan de "niet-toegewezen" partitie kan ik geen stationsletter toewijzen. De enige optie die beschikbaar is, is "Nieuw eenvoudig volume...".
Als ik deze optie kies, ben ik dan sowieso alle data kwijt?
Ik heb het programma "Recuva" gebruikt om verloren bestanden op te zoeken, maar ik kan natuurlijk alleen de "Lacie-partitie" scannen.

Kan iemand me adviseren wat ik het beste kan doen?
Ik hoor graag, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Download een linux versie, ik heb zeer goede ervaring met zorin, deze is op basis van ubuntu maar met een winlike schermskin.
zet deze met universal installer op een stick.
Boot je pc en zoek even op met welke f toets je de bootvolgorde kunt kiezen.
boot van de stick en als je na opstart je hdd disk insteekt kan je waarschijnlijk aan je bestanden.
Je kan daarmee ook gparted opstarten, dat is een goede diskmanager.

Helaas heeft dit ook niet gewerkt. Ik heb van de 'niet-toegewezen' partitie nu maar gewoon een nieuwe partitie gemaakt, in de hoop op deze manier nog wat bestanden terug te kunnen vinden.

Kan je via linux, via home niet aan je bestanden?
Normaal kan je met de live linux zelfs, ook aan alle win bestanden.
Waarschijnlijk is het zoals je zegt dat de schijf is uitgetrokken zonder veilig verwijderen.

Beste Fokker,

Ik kon de harde schijf wel openen en de bestanden op de 'Lacie partitie" worden inderdaad weergegeven, maar meer bestanden werden er niet gevonden.
Zowel met de live linux als met de geïnstalleerde versie.
Ik denk dat de gehele partitie dus beschadigd geraakt is na het 'onveilig verwijderen' van de harde schijf.
Hopelijk kan ik nog wat bestanden herstellen en anders is het jammer.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Dan vrees ik ook het ergste, nog 1 positief punt is dat je hele harde schijf niet om zeep is.
Ik ben ook altijd benauwd als ik met iemand een harde schijf of stick meegeef, ook al een stick kapot teruggekregen door onveilig verwijderen, kon hem weggooien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan