pontoe
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jan 2008
ey all,
Mijn externe schijf is laatst overleden, maar na wat gepuzzel kwamen we (mijn vader en ik) erachter dat het waarschijnlijk aan het printplaatje in de behuizing lag. als we de schijf zelf namelijk uit de behuizing haalden en gewoon los aansloten op mijn vaders pc, werkte hij gewoon prima. nu heb ik hem dus in mijn eigen pc ingebouwd, en opeens werkt hij niet meer... hij blijft in het POST screen heel lang hangen, hij is bijvoorbeeld 1 minuut bezig om de USB devices te vinden, en daarna net zolang over de dvd-drive... en daarna gaat hij door. hij ziet mijn normale interne ook niet. dus geeft hij vlak daarna de melding, dat ik óf een bootdisk moet invoeren, of overnieuw moet starten en het bootdevice moet veranderen. in de bios kan ik ook geen harde schijf vinden. als ik hem er dan weer afhaal, werkt het weer prima. waar kan dit aan liggen? hier mijn specs door everest:
ik heb trouwens ook nog een nieuwe externe van 1TB aan mijn pc hangen via een Esata pci card. en ja, ik heb het ook al geprobeerd terwijl die schijf eraf was.
Mijn externe schijf is laatst overleden, maar na wat gepuzzel kwamen we (mijn vader en ik) erachter dat het waarschijnlijk aan het printplaatje in de behuizing lag. als we de schijf zelf namelijk uit de behuizing haalden en gewoon los aansloten op mijn vaders pc, werkte hij gewoon prima. nu heb ik hem dus in mijn eigen pc ingebouwd, en opeens werkt hij niet meer... hij blijft in het POST screen heel lang hangen, hij is bijvoorbeeld 1 minuut bezig om de USB devices te vinden, en daarna net zolang over de dvd-drive... en daarna gaat hij door. hij ziet mijn normale interne ook niet. dus geeft hij vlak daarna de melding, dat ik óf een bootdisk moet invoeren, of overnieuw moet starten en het bootdevice moet veranderen. in de bios kan ik ook geen harde schijf vinden. als ik hem er dan weer afhaal, werkt het weer prima. waar kan dit aan liggen? hier mijn specs door everest:
Code:
--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------
Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam TEKKY
Naam gebruiker dolor
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium III Xeon, 3000 MHz (7 x 429)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type AMI (08/29/08)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Scherm:
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (512 MB)
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (512 MB)
Monitor AG Neovo F-17 [17" LCD] (110)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (0599883201865)
Multimedia:
Geluidskaart Creative SB X-Fi [NoDB]
Opslag:
IDE apparaat Intel(R) ICH10 Family 2 port Serial ATA Storage Controller 2 - 3A26
IDE apparaat Intel(R) ICH10 Family 4 port Serial ATA Storage Controller 1 - 3A20
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
SCSI/RAID apparaat AVJ97XGI IDE Controller
SCSI/RAID apparaat Silicon Image SiI 3512 SATARaid Controller
Harde schijf WDC WD3200AAKS-00B3A0 (298 GB, IDE)
Harde schijf ST310003 33AS SCSI Disk Device (931 GB)
Optische Station ATAPI iHAS120 6
Optische Station DEVUF H2ZWH63K1YR SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf OK
Partities:
C: (NTFS) 953867 MB (876662 MB vrij)
E: (NTFS) 305234 MB (223482 MB vrij)
Geheugencapaciteit 1229.6 GB (1074.4 GB vrij)
Invoerapparaten:
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis
Netwerk:
Netwerkkaart Hamachi Network Interface (5.90.120.50)
Netwerkkaart Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC (192.168.1.70)
Peripherieapparaten:
Printer Microsoft XPS Document Writer
Printer Verzenden naar OneNote 2007
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A34 [NoDB]
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A35 [NoDB]
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A36 [NoDB]
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A37 [NoDB]
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A38 [NoDB]
USB1 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Universal Host Controller - 3A39 [NoDB]
USB2 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Enhanced Host Controller - 3A3A [NoDB]
USB2 apparaat Intel(R) ICH10 Family USB Enhanced Host Controller - 3A3C [NoDB]
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
ik heb trouwens ook nog een nieuwe externe van 1TB aan mijn pc hangen via een Esata pci card. en ja, ik heb het ook al geprobeerd terwijl die schijf eraf was.