Externe Schijf op smart tv lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees1212

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
ik heb laatst een nieuwe Philips smart tv gekocht 48PFK6409/12. ik wou een net gekochte externe schijf op aansluiten. aan het formatteren en bij stap 110 maar gestopt. en weet niet wat ik moet doen. wil graag opnemen en op pause zetten.

Hallo

Met de door u geleverde info is het volgens mij koffiedik kijken ....

Stel jezelf de volgende vragen , of zoek deze info op :

" ik wou een net gekochte externe schijf op aansluiten" (geen merk/typenr , etc ...) -- > ondersteund betrokken t.v. toestel deze capaiiteit h.d.d. ??? , korrekt geformateerd (fat 32/ntfs/usb3 ,etc ...).

"aan het formatteren en bij stap 110 maar gestopt" --> stap 110 ???

" wil graag opnemen en op pause zetten."

Zonder dit speciaal op te zoeken .... , maar zo goed als alle toestellen , kunnen slechts data weergeven , en niet opnemen via vermoedelijk een u.s.b. poort ....

Blijkbaar is het antwoord ietsje langer dan de gestelde vraag ...

Peter

Een harddisk aangesloten op tv toestel met als doel op te nemen moet vaak volgens de standaard van de tv geformatteerd worden. Dit zorgt er ook voor dat de opgenomen media enkel en alleen op de tv kunnen afgespeeld worden, en dan nog enkel op het type/merk toestel waarvan het mee opgenomen is. Copyright bescherming ofzo :p

Met wat heb je je HD geformatteerd? via je tv of via de pc?

ik heb het geformateerd op de pc, de tv duurde veel telang. en het is een WD Elemants 10A8. en geformateerd op NTFS (standaard). de tv geeft wel de melding dat ie hem accepteer, voor opnemen en pauzeren. de schijf is 1 TB.

Laatst bewerkt:
Daar zeg je zelf de oplossing voor het probleem... eens kijken in de handleiding van je tv onder welk formaat je hd moet geformatteerd worden. Hoe groter de HD, hoe langer dat het duurt... en een tv is ook geen pc dus de snelheid om te formatteren zal dus ook beduidend hoger zijn. Al eens geprobeerd met een kleinere usb stick om te formatteren met je tv? Als test...

ik had geen kleineren usb. ik zet hem vannacht aan en kijk of er morgen verandering in gebeurd is.

veel succes... het kan natuurlijk altijd zijn dat je tv de grootte van de HD niet aanvaardt. Ik zelf heb t ooit eens geprobeerd maar uiteindelijk gestopt wegens volgens mij nutteloos aangezien je de opgenomen media enkel kunt bekijken op het tv toestel... en daar heb ik nu eenmaal een tv decoder voor met ingebouwde hd die identiek hetzelfde doet en zelfs meer en daar kruipt al die tijd niet in...

Format vd schijf is niet duidelijk..
p19 http://download.p4c.philips.com/files/4/48pfk6409_12/48pfk6409_12_dfu_nld.pdf
Eigen format dus??
Het USB-station wordt uitsluitend geformatteerd voor deze TV.
U kunt geen opgeslagen opnamen op een andere TV of PC
afspelen. Kopieer of wijzig opnamebestanden op het USB-station
niet met een computerprogramma, omdat u hiermee de
opnamen beschadigt. Als u een andere USB-schijf formatteert,
gaat de inhoud op de eerste schijf verloren. Als u een USB-schijf
die u voor de TV hebt gebruikt, bij een computer wilt gebruiken,
moet u die schijf opnieuw formatteren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan