externe schijf start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dulcinea

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
De externe schijf werkte normaal tot hij (of is het zij) bij de opstart 5x een soort waarschuwingssignaal gaf. In "mijn computer" staat hij niet meer. Bij schijfbeheer staat hij wel, met de vermelding: dit apparaat start niet op. Ik ben een leek op dit gebied , dus als iemand me kan helpen....
:confused:

neen, dat durf ik niet goed. Mag dit wel, hij is nog onder garantie. Maar wanneer ik hem terug naar de winkel breng, ben ik misschien mijn gegevens kwijt?
Als ik dit doe, waar moet ik op letten?

Ga naar die winkel en vertel je probleem. Ze zullen hem heus niet wissen.

Voor ik naar de winkel ga, wil ik eerst proberen of ik het zelf kan oplossen.
Als ik de schakelaar aanzet geeft hij/zij een zestal keer een signaal (bijna een wekker die afloopt!), en dan stopt hij/zij ermee.
Bij apparaatbeheer staat: "dit apparaat start niet (code 10)"

Ja dat is strond aan de knikker.
Ik zou naar die winkel gaan.
Doe het!

P.s. Heb je de HD zelf in het ding gedaan? Zoja, controleer dat nog eens.

Wat bedoel je precies? (ik ben echt een beginneling!)
Het is een externe schijf, Maxtor Plus 9.
Ik heb net een programma gedownload bij Maxtor, dat zou moeten testen of er een defect is....

Die schijf zit toch in een 'mobile rack'? Heb je hem daar zelf ingedaan?
Ik zou hem er eens uithalen en er zorvuldig weer in terug doen.

En nu ga ik slapen. Jij ook? slaap-ze!

(ff de typefouten eruit gehaald.)

Laatst bewerkt:
Ja, shame on me, ik hoorde al lang te slapen... Maar met al dit zoekwerk vergeet ik gewoon de tijd... FF de case terug dicht doen voor ik die ontieglijk kleine vijsjes kwijt ben, en morgen (straks) maar weer verder zoeken. Het positieve eraan is dat ik op deze manier toch wat kennis bijeen schraap...
Danke voor de hulp, hé! :)

Ha, dat was een leuk begin van de dag!