Externe schijf "start" niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Hai,

Ik heb een comp met daarin een 120GB schijf met 2 partities. En, ik heb ook nog een 200GB externe schijf via USB2.0.

Als ik de computer aan zet dan start alles netjes op maar de externe schijf dus niet, ik bedoel, hij verschijnt niet in Deze Computer, ik moet die schijf handmatig aan zetten of als ie, wat meestal zo is, nog aanstond van de vorige avond, em uit en weer aanzetten. Dan pas verschijnt ie in Deze Computer.

Wat kan ik er aan doen om em te laten verschijnen als de comp opstart?

Is er iets in het Bios wat ik moet omzetten? Heb zelf het vermoeden dat ik de bootvolgorde moet aanpassen? Die staat nu op Interneharddisk/CDrom/Floppy...wellicht de externe schijf als 4e of misschien wel als 2 of 3e zetten?

Graag jullie hulp.

:thumb:

Volgens mij kan dat niet en moet je hem pas aan zetten als de pc opgestart is.

Dat is dus wat ik nu doe...maar, mijn vorige computer, daar hing ook een externe schijf aan...en daar ging dat dus wel....

mja, computers zijn net vrouwen...sommige doen het wel en sommige doen het niet...
hahahahaha, ik ga gewoon eens in het bios proberen...kan geen kwaad denk ik...

Thx

Ja, kijk maar of je de usb kunt aan zetten, zodat hij bij het opstarten al er is

Die staan al aan...denk ik, want behalve die harddisk hangen daar ook al een scanner, camera (2) en een printer aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan