Externe schijf van NTFS naar FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Ik heb mijn externe schijf geconverteerd van FAT32 naar NTFS. Alleen nu wil ik het weer terugzetten.

Ik probeer nu met Partition Magic mijn schijf te formatteren, maar kan maar niet vinden hoe ik dat nu precies moet doen.
Ik dacht dat ik eerst de NTFS partitie moest verwijderen, dan nieuwe FAT32 partitie aanmaken en dan formatteren.
Maar nu probeer ik een partitie aan te maken, maar dat lukt niet voor de hele schijf, maar voor maximaal 196 GB.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Nou, de schijf is 1,5 TB en ik wil niet meerdere partities maken. Of maakt dat niet uit?

Als de data niet meer uitmaakt, kan het via schijfbeheer van Windows zelf. Met Vista en Windows 7, zou het zelf zonder data verlies moeten kunnen.

Hoe zou ik dat met schijfbeheer moeten doen dan? Ik kan via windows XP alleen formatteren naar NTFS of exFat, ik wil dus FAT32.

Ik kan via schijfbeheer niet naar FAT32 formatteren, dus de optie die je aandraagt werkt helaas niet.
Ik heb gelezen op internet dat Partition Magic 8.0 hiervoor 1 van de weinige opties is, maar weet niet of dat ook zo is.

Op de Hiren's Bootcd staat een optie die heet: FAT32 FORMATTER GUI, die staat bij de optie: Partition/Boot/MBR

Ik denk dat je daarmee kunt formatteren, ik heb niets om te formatteren, kan het dus niet uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan