Externe schijf vraagt om te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulvanIngen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Hallo,

Mijn naam is Paul en ben nieuw hier. Ik heb een Freecom XXS 320 BG en deze vraagt bij het inpluggen of ik de schijf wil formatteren, maar dat wil ik niet want er staan belangrijke bestanden op.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn bestanden behoud en dat ik weer gewoon op de schijf kan?

Ik heb jammer genoeg geen back-up gemaakt van de schijf :(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Bedankt alvast

Beste Paul, als eerst welkom. Hier zitten de techneuten die je vast kunnen helpen.
Laten we bij het begin beginnen, de Freecom is een externe usb HDD. Deze is dus al gebruikt. Graag horen we dan op wat voor soort systeem?
En graag horen we waar je hem nu op aan wilt sluiten, dus ook welk systeem.

Mijn vermoeden is dat hij gebruikt is onder bijvoorbeeld MacOS of Ubuntu en nu wil je hem waarschijnlijk onder Windows gaan gebruiken?

Hallo jjw, hoe kan ik erachter komen op wat voor soort systeem ik deze gebruikt heb?

Ik heb hem gebruikt en toen is de stroom eraf geweest en daarna vraagt hij telkens te formatteren. Bij mij thuis op mijn werk!!!

Betreft het hier een acute stroomstoring, zoals stekker eruit, stop gesprongen, wijk zonder stroom terwijl de schijf actief in werking was?..

De schijf was actief en toen is de computer uitgezet (via Ctrl, Alt, Del systeem afsluiten). Dus eigenlijk een stroom onderbreking!!!

Maakt dit veel uit dan?

Waarom denk je dat ik dat vraag?..

Maar goed, ctrl, alt + del is DOS. Er word Nero BackitiUp bij de schijf meegeleverd, zal je natuurlijk niet gebruikt hebben. FreeCom levert geen schijfcontrolesoftware, ook niet via de website, volgens mij. Nee.

Wat je kan proberen is de geavanceerde test van SeaTools for DOS, of Hiren's Boot CD.

http://www.freecom.com/Support/RMA

Laatst bewerkt:
Wat doet Seatools en Hiren's Boot?

Kan ik ook de schijf formatteren en dan met een recovery programma (welke is het beste) de bestanden terughalen?

Wel vreemd dat je dan op die manier een probleem ondervind met de usb schijf. Probeer hem eens in een andere pc of laptop van een kennis of iemand voor dat je allerlei maatregelen gaat nemen.
Of als je een kennis in de buurt hebt met MacOS (apple) hang hem dan eerst eens bij die gene aan de usb. Dan is de kans groot dat je wel je bestanden nog kunt aanspreken. Als dit lukt, dan haal je alles er af als back-up.

Ik heb de schijf al wel op andere computers aangesloten, maar krijg dezelfde vraag. Maar nog niet op een MacOs (apple). Ga eens kijken of ik iemand kan vinden die zo'n computer heeft.

Probeer dat maar als eerst. MacOS heeft er vaak geen moeite mee. Voor dat je gaat formatteren omdat je er van baalt, kom dan toch nog even terug op dit forum.
Als je eenmaal geformatteerd hebt dan is het een HEEL lastig klusje om nog data terug te halen van de HD. Doe dit alleen als laatste middel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan