externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rammendesteen

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
beste mensen. ik heb een externe case gekocht voor mijn westernddigital schijf.

Als ik hem aansluit moet ik in aperaat beheer aanzetten is normaal./. maar wil ik er een grootbestand op zetten, dan geeft ie naar een tijdje aan van dat ie het bestand niet kan vinden.

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben want wil wel films op mijn schijf kunnen zetten

:( :(

Ik heb er ook eentje maar hoef niets aan te zetten in apparaatbeheer.
Normaal gesproken vind Windows direct bij de opstart de vreemde eend. Je ziet je schijf dan in de verkenner.

Werk je met knippen en plakken of kopieren en plakken?
1 van de twee werkt niet goed. Moet je dus de andere manier proberen.

ik werk altijd met kopieren en plakken.. en dan houd ie er mee op na een tijdje en gooit ie de partitie uit mijn systeem ....

er is al een hdd door gemold maar heb nu sp1 even geinstaleerd. want ik heb gehoord dat windows normaal maar 120gyg aan kan terwijl ik al een raid met 160 gyg heb zitten

Heb je wel de goede drivers voor dat ding geinstalleerd?
Doe je het met usb2?

Vreemd. Ik dacht dat het alleen met usb2 en firewire kon.
Ik zou het verder ook niet weten.
Als je Windows XP hebt hoort dit probleemloos te werken. Met 98 schijnt het moeilijker te gaan.

jah maar het is een hele vage probleem ik heb nieuwe hardeschijf erin oude is kapot .. kastje omgewisseld en ng doet ie het:S

Het ligt ook niet aan je schijven. Ik denk eerder dat je niet de goede driver hebt. Die houdt er mee op en weg is je externe. Zo denk ik het.
Controleer toch die drivers nog maar eens.
Zowiezo heb je daar USB2 voor nodig. USB 1 is veel te langzaam. Gooi de driver weg in apparaat beheer en Installeer eens opnieuw het progje dat bij de externe drive zat.

ik wat moet ik opnieuw instaleren dan. die usb2.0 poorten of die externe kast..........

Ten eerste gebruik je voor externe drive USB2. Dat is n.l. sneller dan 1. Heb je ook niet de mogelijkheid voor (ik dacht firewire?) deze kabel heeft een soort vierkantje waar de usb langwerpig is.

Ga naar apparaatbeheer en kijk onderaan wat je in huis hebt aan USB. Met Windows XP zou je het al moeten hebben. Heb je 98 dan zul je meer moeten doen om USB2 te krijgen.
Installeer het prog of driver nog een keer dat je bij de externe drive hebt gehad. Meestal zijn het maar een paar files waar je Windows naar toe moet leiden als Windows het al niet zelf vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan