externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberto25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2010
ik ben ineens een map kwijt van mijn externe schijf, een paar honder gig aan bestanden ineens verdwenen, nergens meer. alles nagezocht met paar verkenners. was er mee bezig en ineens alles weg.
weet iemand of je dat terug kan krijgen op een een of andere manier?

bedankt alvast

Neemt het nog wel "ruimte in beslag"? Als je er verder niks mee gedaan hebt (geen nieuwe bestanden op gezet) kun je nog recovery tool gebruiken.

nee neemt ook geen ruimte meer in beslag daar heb ik ook al naar gekeken met treesise ofzow heet dat kun je groote bekijken van ieder bestand, klopt wel precies met alles wat er nog wel op staat
was wel bezig met dingen op te zetten, was mijn gewone schijf aan het opruimen, en ineens wou ik wat kopieren was mijn map waar het heen moest weg

Laatst bewerkt:
Kun je met dat programma niet "recover" doen? En aangezien je hebt doorgewerkt kan het zijn dat enkele echt verloren zijn gegaan.
Een harde schijf zijn zeg maar kuiltjes. Als er iets in zit, is de kuil gevuld met zand. Als er niks in zit, is het leeg. Maar als er net iets verwijderd is, zeg de kuil dat hier het zand kan worden weggeschept voor een ander soort zand, maar voordat het word weggeschept is het er nog en pas als het nieuwe zand klaar is om in de kuil te worden gegooid, is het oude zand ook weg.

Zie zand dus als de bestanden. Ik probeer duidelijk te maken, dat zelfs na het "verwijderen", bestanden nog te redden zijn.
Alles wat je nodig hebt is een recovery tool, Google is your friend.

Dan mag je hem op opgelost zetten en nog even uitleggen wat je precies gedaan hebt.
Mooi dat alles weer goed is en hopen dat je niet teveel verloren hebt!

zal ik doen als alles weer werkt maar nu moet mijn pc nog wel ff bezig met terugzetten was paar100 gig dus duurt ff.

Als je een map hebt met "een paar honderd gig" zoals je zelf zegt en het zijn wellicht ook nog filmbestanden,afbeeldingen o.i.d. en je hebt bij "weergave" miniaturen ingesteld dan duurt het wel eventjes voordat die allemaal geladen zijn en voordat je ze te zien krijgt,temeer daar het om een externe schijf gaat waarvan de data-overdracht beperkt is tot max 480 Mbit/s (usb 2.0 high speed)
Dàt is misschien het probleem geweest.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan