Externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een oude nog werkende laptop gekregen mewt Windows 98 erop.
Nu wil ik bepaalde programmas van mijn externe harde schijf kopieren.
Maar als ik deze schijf via USB aansluit dan herkent hij die niet.
Moet dan een driver hebben.
Hoe kan ik dat oplossen? Bij de huidige externe harde schijven worden geen drivers meer meegeleverd!
Groet,
Martin
 
wat voor schijf is het? (of welke)

ik weet het niet zeker of dit klopt maar:
als het S-ATA is dan werkt die alleen met windows xp service pack 2 (of 3 weet het niet zeker) of hoger....
 
Niet als de schijf via USB wordt aangesloten. Voor Windows 9* is inderdaad vaak een aparte driver nodig, tegenwoordig worden die nog maar zelden bij externe schijven geleverd. Je kunt eens kijken op de site van de fabrikant.
 
Lijkt mij dat het bestandssysteem op de externe schijf NTFS is. Indien ja: Daar kan W98 niets mee (zo uit mijn hoofd).

Succes,

Tijs.
 
Ik ging er van uit dat de schijf al vaker op dat systeem is gebruikt, NTFS zal idd het probleem zijn.
 
Vraag is dus eigenlijk: Zie je hem wel in je Apparaat beheer?
Als het een NTFS volume is dan zal hij hem nog steeds wel herkennen. Hij zal dan een "kan schrijf niet openen" geven.
http://support.microsoft.com/kb/285122/nl <---- om in je Apparaat beheer te komen.

Als hij hem daar niet in ziet dan zal je de USB eens moeten checken.
Als hij hem daar wel ziet dan is de vraag: zijn de drivers correct? Dus, herkend hij hem volledig of staat er een mooie ? of ! bij.
Als hij hem correct herkend, ga dan naar je Disk management. Weet zo uit mijn hoofd niet meer hoe je daar kwam, en kan ook geen makkelijke link vinden. Vraag hier is: Ziet hij hem als een "Forign disk"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan