Externe schijven leeg na crash computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TerrorNijntje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo,

Mijn computer crashte laatst terwijl mijn beide externe schijven eraan hingen.
Computer is nog niet overleden, maar hij wil niet meer opstarten, hij mist een bestand zegt ie.
En toen ik de externe schijven op een andere computer aan sloot waren ze helemaal leeg, stond geen bestand meer in.
Het zijn een schijf van 250 G & een van 500 G.
En die van 500 staan m'n foto's van de afgelopen 10 jaar op en alle school opdrachten van mij en m'n vriend van de laatste 5 jaar, dus erg belangrijk.
Heb met die 500 schijf verder ook niks meer gedaan toen ik er achter kwam dat hij leeg was.
Die 250 schijf staan minder belangrijke dingen op, dus hebben bij die geprobeerd bestanden terug te halen, met "Recover My Files".
Hij vind wel van alles, maar ook dingen waarvan ik niet weet wat het is, en het komt in vet veel mapjes te staan, het word over allemaal mapjes met nummers verdeeld.
Is het ook mogelijk om met mijn andere schijf alles terug te halen zoals het er ook op stond ? Weer ingedeeld in dezelfde mapjes als eerst, bedoel ik dan.
Hoop dat dit duidelijk is, want heb zelf namelijk weinig verstand van dat soort dingen met computers.

Groetjes Nina

Laatst bewerkt:
Haai,

Ik heb het op 2 andere computers & op een laptop geprobeerd. Volgens mij zijn ze echt leeg.
Bij de kleine schijf hebben we de bestanden wel terug kunnen krijgen, wat het lastige is, is dat alle bestanden die eerst in een heel aantal mappen stonden worden los terug gehaald en in 1 map gezet.
Ik ben vooral erg benieuwd of er ook iets is, dat de bestanden terug zet zoals ze waren.
Op de grote schijf, waar we dus nog niks mee hebben gedaan, staan foto's van de afgelopen 10 jaar.
En dan van de telefoons die mijn vriend en ik gehad hebben in die periode, en nog van 2 verschillende camera's.
Dit staat dus in 4 mappen en alle 4 tig submappen.
Ook staan er van verschillende opleidingen mappen, die stuk voor stuk zijn ingedeeld in submappen voor elk vak.
Het zou dus een beste klus zijn als alle bestanden van die schijf in 1 map komen en ik ze dan met de hand moet gaan sorteren.
Als het niet anders kan dan is dat zo, maar stiekem hoop ik dat het ook terug gehaald kan in de indeling die het had.

Groetjes Nina
PS: sorry vd late reactie, ben op vakantie geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan