externe sdd schijf onthoudt stationsletter niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jkok

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2005
Hallo,
Een vervelend probleem. De installatie van mijn freecom mobile ssd schijf (128 gig) ging vlekkeloos. De stationsletter werd automatisch toegekend door win 8.1. Na een paar dagen herkende de laptop de ssd schijf niet meer. Via schijfbeheer opnieuw laten initialiseren en een stationsletter toegekend. Moet daarna opnieuw formatteren...Weg data! :rolleyes:
De schijf wordt weer herkend en er kan mee gewerkt worden. Na een paar dagen opnieuw hetzelfde probleem. Ook op mijn andere laptop doet zich hetzelfde probleem voor. Ligt dit aan de sdd schif zelf? Opnieuw opstarten e.d. heeft geen zin. En om nu steeds weer via schijfbeheer te laten initialiseren en een letter toe te kennen en weer mijn data kwijt te raken wekt alleen maar frustraties op. :evil: Wie weet waar dit probleem vandaan komt en hoe men dit kan oplossen. O ja, het ligt niet aan de usb-poorten.
Dank alvast voor eventuele deskundige reacties.
Vr. groet. Jan

Dank alvast voor het antwoord, hoewel ik echt niet begrijp wat ik er mee moet. Ik heb gekeken op de eerste link die je stuurde.(https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc978525.aspx) Wat kan ik daar zien??? En dan: aan de rechterzijde alles verwijderen? Het kan aan mij liggen, maar dit begrijp ik echt niet.
Dan de tweede link: (http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html) Ook daarmee weet ik niet wat ik ermee moet. Ik heb inderdaad daar al iets mee getracht te doen, maar krijg dan de melding dat dit niet werkt met een 64 windows versie. Sorry voor mijn onbegrip, maar veel meer dan een leek ben ik echt niet!
groet.

Eerste gaat over het register, via regedit en openen als admin te bereiken en bij die 2e optie staat onderin een 32 en 64 bit uitvoering.

Hallo,
Ik heb via regedit gekeken bij mounted devices en gezien dat een aantal stationsletters zijn gebruikt. ( C,D,F,G,H,I,J,K,L,M.)
Ik heb de freecom nu de letter Y toegewezen. Zou dat misschien kunnen helpen? Die was m.i. nog niet gebruikt.
groet. Jan

Bijlagen

• Schermopname (57).jpg
    Schermopname (57).jpg
    102,8 KB · Weergaven: 93
Geen idee, met proberen kom je het meeste te weten.

Snap het alleen niet van dat initialiseren, normaal krijg je een schijfletter en hoeft er niets te worden geformatteerd.

En alles wat aan die rechterzijde staat kun je wissen, dan wordt na een reboot alles default qua schijf letters, die je zelf weer kunt aanpassen in schijfbeheer.

Nou ja, ik ga eerst maar eens even afwachten of de letter Y voor dit station blijft werken. Wat dat initialiseren betreft. Als Windows wel aangeeft dat de freecom in de usb-poort aangesloten is en dat je vervolgens in de verkenner geen stationsletter ziet, moet ik via schijfbeheer eerst laten initialiseren. Ik heb dan geen andere optie. Pas daarna kan ik een letter toewijzen en moet ik daarna formatteren. Lastig en uiterst vervelend.
Groet. jan

Zodra je de schijf geïnitialiseerd hebt (wat niets anders is dan het schrijven van een soort 'identificatie' aan het begin van de schijf, heeft niets met partities te maken) en je daarna een schijfletter hebt toegekend dan is er dus al een toegankelijke partitie, want daar heb je dan zojuist een schijfletter aan toegekend...
Formatteren hoeft dus niet.

Over die initialisatie: Het artikel van Lange Pier (deze) praat over "[...]The internal identifiers often include the disk signatures of the volumes.[...]".
Als ik me niet vergis is de Disk signature datgene dat bij initialisatie op de harde schijf geschreven wordt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik wacht nu even het een en ander af. Voorlopig herkent de computer de externe schijf 24 uur later nog wel.
Groet. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan