Externe speakers geven geen geluid microfoon webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
150
Beste

Mijn vriend gebruikt het liefst externe speakers om te horen wat er gezegd wordt. Wanneer hij deze instelt in de (audio)instellingen van Windows (hij zet het dus op externe speaker) en opslaat, valt altijd zijn microfoon uit van zijn webcam. Dus als hij dan spreekt, horen wij niets.

Wanneer hij NIET de externe speakers gebruikt of instelt, maar dus gewoon via zijn laptop spreekt, dan werkt zijn microfoon van zijn webcam wél.

Waaraan kan dit liggen? Naar welke instellingen kan ik dan het best kijken?
 
Beste lid,
Hartelijk dank voor je reactie!

Ik heb even navraag gedaan aan mijn collega die dit probleem heeft.
Hij heeft een desktop.

Luidsprekers zijn van Bose, Companion@ 2 Series III

Camera+microfoon "ingebouwd" bij hem: Logitech C920C HD Pro webcam

Micro werkt enkel in combinatie met boxen, in combinatie met Bose gaat niet. (micro valt dan uit). en ook bij het instellen van het geluid in windows, kan je ze niet beiden aanzetten, één van de twee valt steeds weg als je die kiest in de windows audio instellingen.
 
Zit de speaker soms op een combi uit/ingang die bedoeld is voor een headset?
Dan is het logisch dat de microfoon v/d head set het over neemt van de microfoon in de camera.
Aangezien de Bose boxjes geen microfoon heeft gaat het dus vervolgens mis als de microfoon door de stekker van de boxjes uitgeschakeld wordt.

Dus kijk de in- & uitgangen na of er nog een andere optie is om dat probleem te omzeilen.
 
@Lange Pier
Ik heb ook zo'n (losse) Logitech webcam "met microfoon ingebouwd" bij mijn desktop.. dus dat kan echt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan