• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

externe text inlezen in een cel, hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildone

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
in een sheet moet ik externe tekst die bij een product hoort kunnen inlezen.
Vraag is alleen hoe dit op te lossen.

Waarden:
A1: art.nummer
B1: omschrijving
A2: 1630
B2: text , maar deze staat in het bestand 1630.txt
A3:1631
B3: externe text staat in: 1631.txt
enz.

Hoe luidt de formule hiervoor die afhankelijk is van her art.nummer?

Laatst bewerkt:
Data > Externe gegevens ophalen > Tekstbestand importeren.
Wanner het tekstbestand wijzigt (volgende maand of zo), dan kun je via een rechter muisklik in de tabel de gegeven vernieuwen.
Doe dit voor ieder tekstbestand op een apart tabblad, en verwijs via =VERT.ZOEKEN() naar deze tabbladen.
Dat is de makkelijkste oplossing.

Groeten,
Richard

Das niet de vraag. Per artikelregel moet ik de waarde in de cel Omschrijving zien te krijgen.
Maw afhankelijk van het art.nummer.
Daarom kan dit alleen met een functie.

En wat staat er dan precies in zulk tekstbestand? Staat daar ook de nummer - zoals 1630 - bij?

Svp wel mijn tekst lezen; er staat in het text bestand de artikel omschrijving van dat product.
Vandaar de kolom header Omschrijving

Das niet de vraag.

Svp wel mijn tekst lezen; er staat ...

En nu mag jij mij eens uitleggen hoe ik moet weten wat er PRECIES in dat tekstbestandje staat, zonder dit hier als voorbeeld in een attachment te zien.

Ik denk nl. een paar stappen verder dan jij; als de 1630 bv. ook mee in het tekstbestandje staat kan daar wel degelijk iets mee gedaan worden.

Wigi

PS: Als je liever geen antwoorden meer krijgt, dan zou ik vooral op deze manier verder blijven reageren als ik jou was.

Laatst bewerkt:
Wigi heeft helemaal gelijk.

De vraag die jij stelt is niet doen met een formule, maar met een VBA code. Deze code is niet makkelijk en zeker niet klein. Dus je zult zelf even aan de slag moeten.

Een goede stap in de richting zou zijn dat je gaat zoeken naar inlezen van textbestanden naar Excel.

Wil je geen VBA gebruiken is die optie van Richard nog het beste, al zou ik dan werken met de indirect functie ipv vert.zoeken.

Misschien kan je ook een databaseje overwegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan