Externe tv klonen met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Bitch

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Graag wil ik mijn pc aansluien op mijn tv om oa films die op de pc staan op de tv af te kunnen kijken.
Nu was het mijn bedoeling om te klonen, maar om een of andere reden wil het niet goed werken.
Mijn videokaart is een Nividia GeForce 6610 XL, ik heb de drivers ge-uploaded.
Het vreemde is dat wanneer ik de pc opnieuw opstart ik beeld krijg op de tv, maar dan bedenkt de tv zich blijkbaar en heb ik zwart beeld op de tv. Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met NOD32. deze uitgezet en nogmaals de pc opgestart en toch hetzelfde verhaal als hierboven.
Het lijkt of er een conflict is maar ik kan niet vinden met wat.
Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft en hoe krijg ik dit verhaal toch aan de praat.

Alvast bedankt voor ieders advies.

De Bitch

Iets meer info svp.

Hoe heb je e.a. aangesloten en met welke kabels?
N.b. dat je eerst wel beeld ziet en daarna niet meer kan met de resolutie te maken hebben. Je PC start op in een lage VGA resolutie en schakeld daarna tijdens het booten om naar een hogere die niet alle TV weer kunnen geven. Soms moet je bij de TV instellingen ook aangeven in welke resolutie je het PC beeld aanbied.

Zelf heb ik een splitter op de kabel aansluiting zitten.
De ene gaat naar de Video en dan naar de TV de andere naar de TV kaart in de PC, deze heb je wel nodig als je TV op wilt kunnen nemen.
Van m'n PC loopt ververvolgens een VGA kabel naar de TV.

Als eerste heb ik een medion computer, type med mt 316, de tv is een samsung lcd tv.
Deze hebben beide de mogelijkheden op elkaar aangesloten te worden, aangzien er zowel een tv uitgang op de pc zit, en een pc aansluiting op de tv.
De kabels die ik daarvoor gebruikt heb is van medion en wel een medion dvd aansluitingset.
Hopelijk is het op deze manier iets duidelijker. Op de vraag of het al werkt? nee, helaas niet.
Ik ben ook al op de site van Medion aan het zoeken of daar iets van info op vermeld staat, maar heb tot nu toe daar ook nog niet kunnen vinden.

Dat DVD aansluitset is m.i. niet bedoeld als verbinding tussen de pc en de TV. Ik meen dat die bedoeld is om videobanden op te kunnen nemen op de PC en dan daar op DVD te brenden.
De scart gaat dan in de videorecorder en de andere kan moet je dan aansluiten op aansluitingen op de voorkant van de PC.

Ik kwam alleen een paaltje van het genoemde model tegen op een Franse site, zo te zien kan er alleen maar één monitor op aangesloten worden. Dus of je monitor of de TV, als die HD ready is moet er een VGA aansluiting op zitten (is onderdeel van de norm).
Als je een digitale uitgang (DVI) op je videokaart hebt kun je een verloop stukje kopen naar HDMI, de meeste LCD TV's hebben hiervoor ook wel een aansluiting.

N.b. vermoedelijk is het geen TV uitgang op je pc, maar alleen een ingang (voor de antenne kabel), om TV op te zien en op te nemen op je PC. Zelden is er ook een uitgang op een PC aanwezig (kabel).
Wel zie je steeds vaker een scart aansluitingen (uitgang) op de PC's van Medion.

Voorbeeld van VGA en DVI
dvicon.gif

Laatst bewerkt:
Ik heb bij me eigen PC is wat verschillende aansluitingen uitgeprobeerd. Ik heb Scart, DVI, HDMI en VGA er op zitten :)
De aansluiting via scart is bij mij waardeloos, maar dat ligt vermoedelijk aan de zeer slechte kwaliteit van de gebruikte kabel (zo'n 2,50 euro ding uit de grabbelbak bij een bouwmarkt. Bijna zwart/wit en het beeld bleef trillen.
Via HDMI vindt ik het beeld ook niet erg fraai moet ik eerlijk zeggen, kan ook aan de instellingen of mogelijkook aan de kabel'... Had eigenlijk meer verwacht van deze aansluiting.
De VGA aansluiting geeft bij mij gewoon het beste beeld.
Voor de DVI heb ik alleen een overgang naar VGA, maar dat maakt geen verschil met direct de VGA uitgang.

Wel merk in nu dat de kwaliteit van een kabel een zeer grote invloed heeft op de kwaliteit van het beeld. Op een HDMI van 60 euro veel beter is dan wat ik nu gebruikt heb (rond de 30 euro) weet ik niet, als iemand ervaringen hiermee heeft hoor ik het graag.

N.b Na het aansluiten moet je telkens wel het e.a. in beeldscherm eigenschappen aanpassen op je PC anders werkt het zo wie zo niet, en ook op de TV moet je de juiste ingang selecteren.
Onder XP te vinden onder Beeldscherm, op de deze PC m et Vista onder een Nvidia icoontje in het Configuratiescherm.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan