Externe USB harddisc - van NTFS naat FAT32 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik heb een Externe USB hardeschijf gekocht van 750 GB maar deze als NTFS geformatteerde HD wordt niet ondersteunt in mijn netwerk deze moet als FAT32 geformatteerd worden hoe kan ik dit doen? In de verkenner met 'rechtsklikken' en 'formatteren' krijg ik alleen de mogelijkheid om NTFS te formatteren FAT32 staat er niet bij.

Ik werk met WIndowsXP.

Hoi.

Had je schijfbeheer ook nog geprobeerd?

Verplaatst naar Verwisselbare opslagmedia overigens.

Dat is heel logisch. FAT32 is een 32 bits systeem. De maximale te alloceren grootte met FAT32 is 32 Gb, maximale bestandsgrootte is 4 Gb (met FAT16 resp slechts 4 Gb en 2 Gb). NTFS ondersteunt tot 2 Tb per volume, met een max bestandsgrootte tot (16 TB-64 kB).
Je zult dus je harddisk in losse partities van 32 Gb moeten verdelen (met een eigen drive letter), of toch naar NTFS overstappen.
Wat bedoel je dat de schijf niet wordt ondersteund in het netwerk? Heb je 'm aan een router hangen of zo?

Bedankt voor de reactie.
Ja, ik heb de externe hardeschijf aan de experiabox van KPN hangen.

Dan ben ik er bang voor dat je een kleinere harddisk eraan zal moeten hangen. Ik heb ook gelezen dat de Experia box wel meer dan twee partities kan zien, maar maximaal twee partities kan benaderen.

Oké bedankt. Ik weet genoeg!!!
Prettige jaarwisseling!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan