externe verbinding laten conecten van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Berichten
362
Hallo allemaal,

eindelijk heb ik een klein beetje de antwoord op mijn vraag. maar ik heb nog een paar duwtjes in de rug nodig.
De vraag luid dus weer: hoe kan ik de database op mijn virtual privated server in xampp laten conecten met mijn betaalde nl host zonder dat hij errors aangeeft?
Ik heb er een klein beetje antwoord op gekregen maar ik snap er helemaal niks van omdat ik geen engels kan en ik kan in de my.ini geen bind-adress vinden...

klik hier voor de site waar ik naar gekeken heb

kan iemand me hiermee helpen?
bij voorbaad dank
 
Dat verhaal over bindings is maar 1 deel van het verhaal. Wellicht kun je in het control panel van de VPS die zaken regelen, zodat je niet handmatig hoeft te editen in het my.ini bestand.

Andere relevante zaken zijn:
a. evt. firewalls die voor de mysql server staan of in de mysql server aanwezig zijn die het mogelijk moeten maken om vanaf een andere server 'erdoorheen' te verbinden met de MySql poort (TCP poort 3306)
b. de rechten in de MySql database-beveiligingsinstellingen moeten zo ingesteld staan dat vanaf andere computers/ip-adressen verbonden mag worden (dus niet alleen vanaf de lokale computer). Normaal stel je dergelijke zaken in met PHPMyAdmin (in tabblad "Rechten", en het kan globaal en/of per database worden ingesteld, dus kijk het goed na. Vanaf welk ip-adres er verbonden mag worden staat in het tabblad Machine aangegeven, waarbij het %-teken een joker is voor "alle ip-adressen"). Anders kijken of er in het control-panel iets over MySql is in te stellen.

Succes,

Tijs.
 
Hallo, ik heb nog even wat vragen

Wat betreft de rechten van de database die staan nu op localhost.
dat ziet er zo uit:

http://img3.imageshack.us/img3/7531/voorbeeldbh.png

Hoe moet het eruit zien als hij kan conecten met verbindingen van buitenaf?

En wat betreft de firewalls of de control panel
Voor de control panel moet ik 10 euro extra per maand betalen dus dat heb ik niet gedaan.
En kun je wat meer uitleg geven over de firewal ( hoe wijzig ik hem enz )

Hartelijk bedankt.
 
Er moet dan een rij zijn toegevoegd met de volgende gegevens, als ik ervan uitga je een nieuwe gebruiker "mysqltoegang" toevoegt met een wachtwoord en die vanaf alle ip-adressen mag verbinden en dezelfde rechten heeft als de gebruiker "root" die alleen vanaf de MySql server zelf mag verbinden:

Gebruiker mysqltoegang
Machine %
Wachtwoord Ja
Globale privileges All Privileges
Toekennen Ja

Zie dat ik expres niet de root gebruiker laat verbinden van overal vandaan, omdat de gebruikersnaam root natuurlijk algemeen bekend is, en ik daarom een zelfbedachte accountnaam laat toevoegen voor dat doel. Natuurlijk moet je ook dat nieuwe gebruikersaccount een (moeilijk te raden) wachtwoord geven.
Die nieuwe gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord gebruiken om verbinding te maken met de MySql-server vanuit je VPS.

Overigens kun je het nog verder dichttimmeren als je ipv.% het ip-adres van de VPS invult, zodat alleen vanuit dát ip-adres een MySql verbinding over Internet mogelijk is, maar test het eerst met bovenstaande gegevens.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan