Externe videokaart nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Berichten
170
Hallo iedereen,

Ik ben laatst in bezit geraakt van de Asus Vivobook X202E-CT001H en hij bevalt heel erg goed, maar er zit toch nog een probleempje aan en dat is de videokaart (deze is ingebouwd in de CPU) en dit is de Intel HD2000. Hij is echt niet geschikt voor het spelen van games en als ik nu een wat zwaardere spel speel, dan kan de CPU het wel aan, maar de GPU gaat moeilijk doen en zorgt voor veel lagg.
Nu is mijn vraag: kan ik een externe videokaart kopen? Vervangen of er een bijplaatsen is onmogelijk (het is al zo'n klein ding) en ik wil toch wel een beetje kunnen gamen zonder lagg. Ik heb veel gegoogled en ik vind vooral dingen waarvoor je een Thunderbolt aansluiting moet hebben, maar die heb ik niet. Dus is het mogelijk om hem aan te sluiten via USB (3.0)?

Mijn systeem is hier te vinden: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=372377

Het maximale wat ik wil uitgeven: 250 euro

Alvast bedankt!
 
Ik lees er af en toe wel wat over zoals op Conrad of hier. Volgens mij zijn dat externe videokaarten.
 
Ik wist niet dat ze bestonden.
Heb ik weer wat geleerd.

Is je vraag nu ook gelijk door jezelf beantwoord ?

Groeten Marcel
 
Nog niet geheel opgelost, want ik vraag me af welke nou echt het gamen beter laat werken. Wie kan me daarvoor raad geven?
 
welke games probeer je te spelen?
Celeron cpu's zijn traag en zullen ook niet voldoen aan het spelen van games zoals BF3 Crysis 3 Arma 3 Assasins Creed 3 etc
denk zelfs dat laptop bij minecraft al moeite zal hebben

dit is geen game laptop beide cpu en gpu zijn totaal ongeschikt
en voor een externe gpu heb je een thunderbolt aansluiting nodig
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer Minecraft, Age of Empires 3, enz. dus niet al te zware spellen, maar bij Minecraft kan ik goed zien dat de CPU maar voor 50% wordt gebruikt toewel het spel heel veel lagg heeft (de Celeron 847 is een van de nieuwste Celeron generatie). Je kan een externe gpu toch ook aansluiten met een express card aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
omdat minecraft niet multithreaded is en wellicht maar 1 core gebruikt...
dat is de reden waarom hij maar 50% van je cpu gebruikt

Celeron = bottom line processors het maakt niet echt uit hoe nieuw ze zijn
ze zijn alleen bedoeld voor een beetje office en youtube werk meer niet

ik raad je zeer af om hiervoor een externe gpu te kopen het kost net zo veel als het aanschaffen van een laptop die de genoemde games wel kan draaien
 
Laatst bewerkt:
Kan je Minecraft niet overschakelen naar 2 cores gebruik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan