Externe videokaart voor laptop, graag uitleg en advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

mijn laptop trekt het niet om een leuk spel dat ik speel op het scherm te krijgen. Even testen leert dat de computer meer dan snel genoeg is, maar de frame rate is rond de 30 fps, terwijl het pas lekker 'speelt' vanaf 60. De laptop is een Dell Vostro 130. Zoals gezegd, de CPU is meer dan snel genoeg, er zit plenty geheugen in, ding doet het verder lekker. Helaas is de videokaart niet up to the job, en ook niet te upgraden. "GPU zit in de PCU". Het zal zeker... Nou lees ik al googlend dat er zoiets is als een externe videokaart voor laptops. Maar ik snap er niet zo veel van, van de gegevens / waarden / snelheden. Wat de maker van het spel aanraadt: "512 MB Pixel Shader 3.0 graphics card (nVidia GeForce 8800 GT or ATI Radeon HD 4850)"

Is er zo'n externe videokaart te krijgen die ik aan de ene kant met USB, en aan de andere kant een HDMI uit zodat ik lekker op mijn grote TV kan spelen? Ik speel het spel toch nooit terwijl ik onderweg naar klanten ben, dus een extern item eventueel met aparte voeding en zo is geen probleem.

Dank voor uitleg en advies,

Hugo

Er zijn maar erg weinig laptops geschikt voor een externe videokaart, en die van jou is er daar niet 1 van.

er zijn inderdaad maar een erg klein aantal laptops wat geleverd word/met een externe gpu.

je kunt je nog even verdiepen in external gpu over thunderbold. alleen deze zijn of amper te krijgen, of niet te krijgen, of veel te duur. dan kun je lijkt me beter een lief game pctje voor 300 a 400 bouwen dan dat je met externe gpus gaat prutsen.

Dank jullie wel, jammer. Ik denk dat ik van mijn oude overleden PC maar wat nieuws moet gaan bakken, nieuw moederboard met CPU ofzo erin. Ik had daar ooit al een snelle NVIDIA kaart in gestoken... Nou ja, dat wordt denk ik een ander topic.

Dank,

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan