Externe WD Elements 1TB/To USB 3.0 herkent USB 2.0 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

alaskabou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe externe harde schijf gekocht. (Externe WD Elements 1TB/To USB 3.0 )

Ik had hem aangesloten op mijn pc ( windows Vista Home Premium) via de USB 2.0 aansluiting en hij herkende de harde schijf wel door hem te installeren zegmaar door hem gereed te maken voor gebruik. Maar ik kon hem dan niet in de verkenner vinden bij Mijn Computer.
Nu heb ik wat gezocht op het internet en nou zou ik hem kunnen vinden via systeembeheer->Computerbeheer-> en dan mijn schijf aan te klikken...
Hier stond hij dus ook niet bij.

Ik dacht laat ik hem is in een andere USB poort stoppen. Nu staat hij in een gewone USB 1.0 en hier vind hij hem wel op. Zowel in de verkenner als bij computerbeheer. terwijl er bij de beschrijving van de externe harde schijf wel stond dat ik hij herkend zou worden via een USB 2.0 ingang.

Ik zou hem het liefst wel willen gebruiken via een USB 2.0 ingang zodat films die ik er veel en vaak op zet er wel wat sneller op kunnen.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

je zal een USB 2.0 kabel moeten aansluiten op de HDD dan werkt het wel met de 3.0 kabel op de 2.0 poort werkt het niet

ik heb dit probleem ook al gehad en was zo opgelost

Dus als ik het goed begrijp moet ik een USB 2.0 aansluiting op mijn HDD hebben om dan de USB 2.0 aansluiting op mijn pc te kunnen gebruiken.
Want bij mijn HDD zit er alleen een USB 3.0 aansluiting op.

(ben een beetje nieuw met die dingen haha)

Uhm ik wil niet bijdehand gaan doen maar mijn usb 3 hdd werkt gewoon op mijn moeder's pc uit 2006 dus lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Maargoed je kan het maar beter eerst proberen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan