externet HD niet te zien in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Ik heb een externe harde schijf nog maar pas in gebruik genomen. Dit weekend had ik er een hoop gegevens op geplaatst en al gemerkt dat hij heel traag werkte.
Maar nu kan ik helemaal niet meer aan de gegevens en is hij ook niet meer zichtbaar bij deze computer en in verkenner.
Met partion magic zie ik hem wel nog maar daar heeft hij aan dat er problemen zijn en dat de schijf "bad" is van formaat. Andere programma's zeggen dat ik scandisk moet gebruiken. Maar hoe doe je dat als je de schijf in verkenner of mijn computer niet ziet?
Die gegevens zijn niet belangrijk, die schijf moet gewoon weer werken :p
Of zijn er nog andere mogelijkheden om de schijf aan de praat te krijgen (formateren lukt niet)

groetjes
wannes

En de HD is als Master geJumperd?

Opstarten zonder deHd er aan.
,daarna pas aansluiten,Dan wel te zien?

als ik de pc terug opstart en dan de hd aanleg dan krijg ik wel het icoontje om veilig te verwijderen en staat hier dan ook bij voor een toestel voor massaopslag. Maar niets meer. In verkenner en deze computer krijg ik helemaal niets

Als de schijf niet toegankelijk is, zie je hem ook niet in verkenner, wel in schijfbeheer, maar ook als bad, de partitietabel, de mtf in NTFS, of de FAT32 in 98, is niet goed, kan ook de bootsector zijn, of de MBR, vandaar de verwijzing naar TestDisk.:cool:

Ik heb dat programma afgehaald en daar de analyse laten draaien. Hier vindt hij geen partities. Hierbij heb ik geprobeerd om een partitie aan te maken maar blijkbaar lukt dit niet. Wat is het beste dat ik nu doe?

Heb je ook nog in diskmanagement gekeken? diskmgmt.msc in uitvoeren intikken, en daar kijken of je hem kan importeren.

Als TestDisk geen partities kan vinden, is de schijf misschien dynamisch geweest, klopt dat?

Ook een goed progje is, Acronis Disk Director, vele malen bater dan Partition Magic, mer helaas niet gratis.

ik heb met diskmanager geprobeerd en ik dacht dat het daar ging lukken maar aan 99 procent gaf hij een fout. Ik heb die acronis gevonden maar daarmee lukt het ook niet. Hij maakt de partities aan en dan vraagt hij om her op te starten en als ik dat doe is het terug als voordien.
Ik weet niet als het een dynamische schijf was, hij kwam net uit de doos en ik had al zo een schijf en daarmee geen problemen gehad om direct iets op te plaatsen. Bij deze lukt blijkbaar niets.
Nog ideeën?
:confused:

Als het een IDE schijf is, kun je die natuurlijk ook in je pc erbij hangen, als slave, heb je wat meer mogelijkheden, maare, als je partities hebt aangemaakt, zijn de andere, indien die erop stonden, overschreven.

Ook, indien je partites hebt aangemaakt, zal de schijf pas werken na formateren, maar ook dan ben je de gegevens kwijt.

het is een usb aansluiting. Ik zie hem nu al in verkenner staan maar daar lukt het niet om te formatteren, ook niet met andere programma's.
De gegevens zijn niet gelangrijk op de schijf zo lang hij maar weer werkt, maar nu blijkbaar nog altijd niet:rolleyes:

Ha, ha, je moet wel eerst dat kastje openschroeven, anders kun je die schijf er niet uithalen.

Hoe wordt die schijf weergegeven in schijfbeheer?

Indeling: Partitie
Type: Standaard
Bestandssysteem:/
Status: In orde
Capaciteit: 224,87 GB
Vrije ruimte: 224,87 GB
percent: 100%
Fouttolerantie: nee
Overhead: 0%

Euhm ik kan toch moeilijk die hd opschroeven. Ben ik dan niet men garantie kwijt?

Ja, dat natuurlijk ook wel weer waar, dan is de garatie vervallen.

Maar, kun je dan wel die partitie verwijderen? en (een) nieuwe aanmaken?

wel ik heb dat al zo'n tien keer geprobeerd met verschillende programma's maar heeft meestal een error of het werkt gewoon niet.
:(

Garantie claimen?

Ik heb ook geen ideeën meer voor je, helaas.
Misschien iemand anders nog.

ik denk dat dat de enige oplossing zal zijn.

Ik wil je toch al bedanken voor de vele hulp en ideeën. :thumb:
Ik laat dat hier nog effen on opgelost staan... je weet maar nooit:)

oplossing

Hallo,

Oplossing is heel simpel....je harddisk bevat fouten waardoor hij niet meer leesbaar is...teminste je partitie tabellen (MFT).
Om dit op te lossen is de eninge mogelijkheid om inderdaad de bak los te schroeven en de harddisk aan een IDE kabel als slave erbij te hangen...je systeem neemt hem op en zal de MFT en MBT tabellen repareren, je data die op de schijf staan blijft ongedeert.
Plaats de harddisk terug in het bakkie...en zie hij word weer herkend in USB mode.

Meestal komt dit door het bakkie van de spanning af te halen terwijl het systeem nog aan staan....daar bedoelik dus niet de usb kabel mee want die kun je un- pluggen.

En ander gewoon terug naar de winkel gaan, hun doen het zelfde.....;) ;) ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan