extra 4e harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Berichten
124
Ik heb weer behoefte aan een extra 4e harde schijf. Echter zit mijn pc nogal volgepropt. De inhoud:

1x DVD rom
1x CD-RW brander
1x Floppy drive
1x Zip drive
3x Harde schijf (komt dus 1 bij)

Ik heb mijn computer even opgengemaakt en zie een PCI slot die volgens mij fungureerst als een splitter. Deze was destijds nodig om die 3e harde schrijf erin te zetten. Maar is het nu mogelijk om nog zo'n PCI slot erin te zetten en wat kost dat ong. want kan daar niks over op internet vinden (of zoek op de verkeerde dingen).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!
 
PCI slot zit op het moederbord, jij zoekt een PCI kaart. Om precies te zijn een IDE-kaart.

Als het meezit heb je daar nog een vrije poort op degene die er al inzit.
 
Geplaatst door Tiborv
PCI slot zit op het moederbord, jij zoekt een PCI kaart. Om precies te zijn een IDE-kaart.

Als het meezit heb je daar nog een vrije poort op degene die er al inzit.

Dat bedoel ik inderdaad, en die 2 poorten zijn allebei al gebruikt. Dus neem aan dat ik nog zo'n IDE-kaart nodig heb, toch? Zo ja, was kost dat ong.?
 
Geplaatst door rik_legger


Dat bedoel ik inderdaad, en die 2 poorten zijn allebei al gebruikt. Dus neem aan dat ik nog zo'n IDE-kaart nodig heb, toch? Zo ja, was kost dat ong.?
De poorten zijn ingebruik zeg je, maar zijn ook alle "poorten" op de kabel al ingebruik?
Je kan vier "apparaten" aan zo'n IDE-kaartje hangen.
Je heb er al vier op de "normale" IDE hangen, dus kan je er nog vier op dat kaartje hangen.
Ik zie in je lijstje maar zeven "apparaten".
 
Laatst bewerkt:
Crash: Ik zal het nog even wat duidelijker uitleggen, ik heb mijn computer een jaartje geleden gekocht. Deze heb ik bij 'Paradigit' samengestelt. Omdat er te veel 'apparaten' gebruikt werden moet er zo'n IDE-kaart ingezet worden. Destijds werd maar één slot op de kaart gebruikt (brede witte kabel), sinds ik een 3e harde schijf erin heb laten zetten is de tweede poort op die kaart ook gebruikt (weer brede witte kabel). Ik weet dus niet of beide poorten op die kabel gebruikt zijn. Mischien dat jij het weet aan de hand van dit verhaal.

TIborv: Ik heb daar al gekeken maar weet niet waar ik op moet zoeken :eek:
 
Geplaatst door Tiborv
6, diskette zit niet op IDE
Foutje, te vlot gelezen.:eek:


@ rik_legger,
Je kan in je kast kijken of er op die brede "witte" kabel nog aansluitingen vrij zijn.
 
Ik heb even gekeken en zie in het midden van de kabel een aansluiting (bij beide kabels). De bovenkant is wit en de onderkant ervan is zwart. Is dat wat ik nodig heb?
 
Geplaatst door rik_legger
Ik heb even gekeken en zie in het midden van de kabel een aansluiting (bij beide kabels). De bovenkant is wit en de onderkant ervan is zwart. Is dat wat ik nodig heb?
Bedoel je deze, die ik op de bijlage heb (rood) omlijnt?
attachment.php
 

Bijlagen

  • deze connector.gif
    deze connector.gif
    5 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Dan heb je, als ik dit allemaal zo lees, nog plek over voor twee hardeschijven.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan