extra account, krijgt niet alles mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinier2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Hallo,

In xp wil ik een extra acount aanmaken. Dat lukt me, totdat ik met die account wil opstarten.
Geen programma's starten mee op, zoals norton en andere software die op mijn eigen account wel opstarten.
Als ik vervolgens wat instellingen (bureaublad, startpagina internet, etc) wil veranderen dan onthoud hij die niet.

Moet in nog iets meer aanmaken of instellen?????

Welke XP heb je? Met XP pro zou het iets met rechten te maken kunnen hebben.
Je zou ook jouw profiel kunnen kopieren naar de nieuwe account.
Start/rechtsklik deze comp./eigenschappen/gebruikersprofielen/instellingen

ik heb xp pro.
bij eigenschappen deze pc zie ik geen gebruikersprofiel staan om te copieeren.

Heb je precies gedaan zoals ik het schreef?

Klik op start/rechtsklik op deze computer enz enz.

Heb je precies gedaan zoals ik het schreef?

Klik op start/rechtsklik op deze computer enz enz.
Ik zal zo even een schermpje uploaden.
Kun je zien wat ik bedoel

Hier is het
attachment.php

Laatst bewerkt:
ja heb ik geprobeerd maar geen verandering. Het rare is, in verkennersscherm. Staat de gebruikersnaam wel in de map documents and setting maar niet onderaan bij deze computer waar wel andere gebruikers staan. Moet ik nog iets install. voor netwerk ?

Hij deed het wel. Onder de nieuwe account kreeg ik alles binnen. MAAAAAAAAr na het afsluiten en weer terug aan melden op mijn eigen account is het beeld res. 640x800 met 4bit kleuren. En ook het begin scherm van windows met het kiesmenu van accounts.
Tis wat...

Je bedoelt dat je van jouw account een kopie hebt gemaakt en dit vervolgens hebt weggezet in een map?
En dan in de nieuwe account die kopie weer binnenhalen. Heb je dat gedaan en hij komt na het afsluiten weer zo kaal terug?
Dan heb je een probleem want denk niet dat je met weer een ander maken de boel oplost. Dan gebeurt weer precies hetzelfde.

Log eens als administrator en kijk hoe de rechten zijn voor het nieuwe account en haal die kopie opnieuw binnen.

Wat het netwerk betreft. Geen idee. Wij zitter er maar met 2 op.

Ik heb nu weer mijn gewone beeld terug. De driver van 3d kaart opnieuw erop gezet.
Een nieuwe account aanmaken is me niet gelukt. ik heb vanalles geprobeerd. Ik geef het ook op. Denk dat er iets is met mijn windows xp. En om nu xp opnieuw eroverheen te zetten gaat me net iets te ver, met als risci dat ik meer kwijt raak.
Elisa bedankt voor je ideeen.

Maak in ieder geval nu wel een kopie van je instellingen :)

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan