extra admin niet te deleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

shicomm

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Berichten
40
Ik heb een xp home machine voorzien van updates met een c't update disc.
Dit proces is goed verlopen maar probleem is nu dat de door de disc aangemaakte admin account niet meer is te verwijderen.

Op zich geen ramp , echter ; het systeem blijft automatisch inloggen op deze admin user en i krijg met geen mogelijkheid de user verwijderd.
Middels een tooltje op hirens boot cd heb ik het voor elkaar gekregen om de account op "lock out" te zetten.
Het is nu inmiddels ook mogelijk om een andere user in te laten loggen.
Echter komt het aanlog scherm eerst met de melding dat de "beruchte" admin account zich niet kon aanmelden...
Ook in de veilige modus blijft de account zich "aandringen" en is ook daar niet te verwijderen.

Iemand een idee hoe ik van deze zeer irritante admin account af kom ?
 
Heb ik ook al geprobeert.
Als de account normaal staat dan logt ie de bewuste admin account alsnog automatisch in.
( doet ie ook als je een geforceerde ctrl-alt-del aangeeft bij opstarten )
Als ik de account "lock out" geef dan probeert ie alsnog de account automatisch in te loggen , komt met de melding dat dit niet kan ( logisch , hij is immers lock out ) en komt dan pas met het welkomstvenster waar ik de andere users kan kiezen ( of met de ctrl-alt-del melding waar ik dan ook als normaal kan inloggen )

Nogmaals ; da's geen ramp maar ik wil van die user af ;) ( of het geforceerde automatische inloggen van die user er uit weten te krijgen )
 
Heb je je eigen account alle rechten gegeven, dus geen beperkte.
Nog eens proberen dan in veilige modus op je eigenaccount inloggen, en dan proberen die admin te verwijderen.
Anders zou ik 't ook niet weten.
 
De eigen account is ook admin , daar zit het probleem dus niet.
Uiteindelijk kan ik dus wel inloggen maar dan alleen als ik die gare admin account lock out zet.
Probleem ; omdat ie lock out is kan ik 'm in het user overzicht niet verwijderen ....

Instand update:

Na wat graafwerk in de sam file heb ik de account gevonden en weggehaald.
De inlog fout ( probeert in te loggen als die admin , ondanks het welkomstvenster ) is er nog steeds maar de account is nu weg ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook de auto inlog fout bleek na het doorspitten van de sam file op te lossen.
Middels het brilliante tune up utilities heb ik de user weg weten te krijgen en ook de auto aanmelding van de account die inmiddels al weg was is nu weg.
Opgelost ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan