Extra advies op de hardware die ik heb gekozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamstergeval1

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Ik heb een tijdje gespaard om een nieuwe computer te bouwen. Dit is dus mijn tweede build, maar bij mijn eerste build ging het een beetje mis. Ik kon toen iets veel beters bouwen voor die prijs. Dus om te verhelpen dat dit weer gebeurt zou ik graag wat extra advies willen krijgen of het eventueel beter kan, of dat het eigenlijk al redelijk 'perfect' is.

Ik heb geen voeding erbij gekozen, want ik heb nog een corsair HX650 watt in mijn computer zitten. Zoals je op de afbeeldingen hier onder ziet, zal ik hem gebruiken voor het gamen. Verder zal ik het ook redelijk vaak gebruiken met programma's zoals FL studio en Photoshop.

[smallIMG]http://i54.tinypic.com/28luqna.jpg[/smallIMG]
[smallIMG]http://i52.tinypic.com/1i8g.jpg[/smallIMG]

Alvast bedankt voor de hulp die ik hier zal krijgen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit

advies:
ga je overclocken? zo ja dan raad ik je de Scythe mugen 2 koeler aan zo nee heb je helemaal niet zon lompe koeler nodig
en dan heb je ook niks aan die ram PC3-10666 is dan het beste

en verder kun je beter een HD6870 videokaart nemen die veel sneller dan die Hawx maar kost evenveel

Laatst bewerkt:

Bedankt voor de reactie. Ja ik heb eraan gedacht om een HD6870 te nemen, maar Ati heeft geen physx, en deze kaart was ongeveer wel de prijs wat ik aan een videokaart wou uitgeven. Ik ben inderdaag wel van plan om over te klokken. De i7 laat ik in het begin wel eventjes met rust (gewoon omdat alles nieuw is, en ben gewoon extra voorzichtig), maar de videokaart zal ik gelijk op 900-1000Mhz zetten. Een Scythe koeler heb ik het liefste niet. Ik heb al een keer slechte ervaringen gehad met een scythe koeler, en dat heeft me een afkeer tot het merk gegeven. Natuurlijk weet ik wel dat niet alles van scythe slecht is.

Houd er rekening mee dat de 80 mm fans veel geluid produceren, als ze er niet perse in hoeven (wat ik denk) kun je ze er beter uit laten.

.

Ja, ik had eigenlijk niet zo gedacht aan het geluid van de pc. Het maakt op zich niet echt veel uit of hij nou veel of weinig geluid maakt, maar miss zou het beter zijn om geen fans op de koeler te zetten, maar dan de kast uit te breiden met een 200mm fan? Ik heb er sowieso fan control bij, dus ik kan altijd de rotaties van de 80mm fans wat lager zetten, zodat ze minder geluid produceren.

[EDIT] Als je de fan control, blue-ray speler en beeldscherm zou weg halen, kost het eigenlijk maar iets van €1000,- euro afgerond. Is volgens mij toch een best redelijke prijs voor een 'high end' game/grafische computer?

Ik ga de fans vervangen voor 80mm Cooler Master Ultra silent. Ook ga ik heel misschien de ram vervangen voor corsair dominator 2000Mhz, en dan gewoon me oude fan control gebruiken of geen. Voor de rest ben ik wel tevreden, en aan de reacties te lezen heb ik het dit keer niet echt verpest, dus ik zal deze computer gaan bouwen.

Mijn budget is €1200,- , en ik heb echt een blue ray speler nodig, want ik zal wel ps3 spellen gaan branden en blue ray films. Ik ben al over me budget heen gegaan met wat ik hier nu heb gekozen. Sandy bridge is wel goed, maar voor het gamen heb je eigenlijk bijvoorbeeld al genoeg aan een Phenom II x4. Dus eigenlijk vind ik het persoonlijk nog niet nodig om een sandy bridge te nemen als ik wat geld kan uit besparen.

sandy bridge is volgens mij net zo duur als socket 1156

verder is het idd beter om socket 1156 naast je te laten sinds er geen cpu's meer voor uit komen
en Socket 1155 cpu's veel sterker en sneller zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan