Extra batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Dit is een vraag in het algemeen, ik ben van plan om een noodvoeding te kopen en nu is mijn vraag welke capaciteit ik moet kopen. In mijn smartphone zit een 3000 mA batterij als ik nu een batterij van b.v. 2200 mA zou kopen hoe kan deze batterij nu een batterij van 3000 mA volledig opladen, ik neem aan dat als ik de batterijen aan elkaar koppel ik het effect van communicerend vaten krijg en dus zal er nooit meer dan 1100 mA over kunnen stromen. Wie heeft hier ervaring mee.
 
je powerbank moet sterker zijn dan de op te laden batterij wil je een volledige oplading verkrijgen.
 
Wat bedoel je met die batterijen, eentje in het toestel en die andere?
En hoe wil je ze koppelen?

En die waarden zijn de capaciteiten, oftewel hoelang iets mee gaat bij een bepaalde belasting.
 
Met batterijen bedoel ik de accu van de smartphone en een powerbank die gebruikt kan worden om de accu van de smartphone op te laden. Het koppelen gebeurt via een voedingskabeltje.
 
Indien de capaciteit lager is zal de powerbank leeg zijn voordat de accu volledig is opgeladen, of de laatste zit onder die capaciteit ontlading.
Wat is het probleem om een powerbank met een hogere capaciteit dan de accu aan te schaffen?
 
Er is geen probleem ik was alleen nieuwschierig waarom er zoveel verschillende capaciteiten worden aangeboden.
 
Even heel kort door de bocht (klopt niet 100%, maar toch als richtlijn):

Als je smartphone accu 3000 mA is, dan kun je deze met een

2500mA lader niet volledig laden
3000mA lader 1x volledig laden
6000mA lader 2x volledig laden
9000mA lader 3x volledig laden
 
mrmusic dit is een helder antwoord, ik ben er nu uit.
Post mag gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan