Extra boxen aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Goedendag,

@Mods: Als deze niet goed staat kan het verplaatst worden.

Voor mijn blu-ray / dvd's af te spelen heb ik een Samsung Bd1250 home-cinema set. Deze heeft een 5.1 speaker systeem met dus 5 speakers en 1 woofer.

Nu heb ik van een vriend een mooie stereo-toren gekregen van Pioneer met een setje Bose boxen/speakers erbij.

Deze Boses geven, in mijn mening, echt heel mooi geluid.

De vraag:
Is het mogelijk om tegelijkertijd gebruik te maken van ALLE speakers ? Dus zowel het 5.1 systeem als de 2 Bose boxen?

Voor zover ik uit de specs van de Samsung begrijp...: helaas nee.
Het apparaat heeft geen audio line-out (wel line-in), dus geen mogelijkheid om de Pioneer versterker aan te sluiten (zonder in het apparaat zelf te gaan "solderen").

Eventueel zou je wel twee satelliet speakers kunnen vervangen door de Bose speakers... daar zal het geluid zeer waarschijnlijk erg op vooruit gaan.....

Dat gaat niet als je deze boxen op je hcs erbij wilt zetten.
Als je hcs een aux uitgang heeft kan je deze wel doorlinken naar een aparte versterker, in dit geval je stereotoren waarop je bose boxen zijn aangesloten.

Als hij niet meer aansluitingen heeft moet je denk ik toch een versterker kopen

Eventueel zou je wel twee satelliet speakers kunnen vervangen door de Bose speakers... daar zal het geluid zeer waarschijnlijk erg op vooruit gaan.....

Kan ik zomaar mijn Samsung hcs speakers vervangen door de Bose speakers? Of moet ik nog ergens op letten wanneer ik dit doe ? Wat raad je aan? Voorste of achterste speakers vervangen?

Als je hcs een aux uitgang heeft kan je deze wel doorlinken naar een aparte versterker, in dit geval je stereotoren waarop je bose boxen zijn aangesloten.

Als de hcs een aux uitgang heeft en ik gebruik mijn stereotoren. Betekent het dan niet dat ik de speakers van de hcs niet meer gebruik? Dus enkel op de 2 Boses zou spelen.

Als hij niet meer aansluitingen heeft moet je denk ik toch een versterker kopen

Wat voor soort versterker zou het dan moeten zijn? Een met 7.1 mogelijkheid ?

Bedankt voor de snelle reacties

Kan ik zomaar mijn Samsung hcs speakers vervangen door de Bose speakers? Of moet ik nog ergens op letten wanneer ik dit doe ? Wat raad je aan? Voorste of achterste speakers vervangen?
Voorste speakers. Let op dat de + en - van de boxen op de juiste plek komen.

Als de hcs een aux uitgang heeft en ik gebruik mijn stereotoren. Betekent het dan niet dat ik de speakers van de hcs niet meer gebruik? Dus enkel op de 2 Boses zou spelen.
Volgens de beschrijving heeft de Samsung GEEN aux of line-out uitgang...
In geval deze er wel was zou de Samsung zowel via de Pioneer (met Bose boxen) als via de eigen speakers kunnen afspelen... (tegelijkertijd)

Wat voor soort versterker zou het dan moeten zijn? Een met 7.1 mogelijkheid ?
Is geen optie, want dan kun je de Blu-Ray speler niet meer gebruiken...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan