extra breek (p) weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0515

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Hoe kan ik deze aanpassen zodat er geen extra breek toegepast wordt?

<p class="MsoNoSpacing"><span>hier komt mijn tekst nummer 1</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span>hier komt mijn tekst nummer 2</span></p>

Het staat nu zo:

hier komt mijn tekst nummer 1

hier komt mijn tekst nummer 2

en het moet worden:
hier komt mijn tekst nummer 1
hier komt mijn tekst nummer 2

Alvast dank voor de tips!

Breek? Ik neem aan dat je break bedoelt, maar dat is niet wat dit is. Je hebt de twee stukken tekst in twee verschillende paragrafen staan, standaard laten browsers wat ruimte tussen paragrafen, voor de leesbaarheid, zoals ook in boeken en kranten gebeurt. Je kunt je probleem op twee manieren oplossen.

1) Zet beide teksten in dezelfde paragraaf maar zet er een <br> (line-break) tussen zodat ze niet op dezelfde lijn komen.
2) hou je tekst in twee verschillende paragrafen maar gebruik CSS om de paragrafen tegen elkaar aan te krijgen.
Zie hier voor een voorbeeld van de twee methoden. Welke het beste is hangt van de situatie af

Overigens, dat class="MsoNoSpacing" doet me denken dat je frontpage gebruikt, dat zou ik toch willen afraden, het is een programma dat al jarenlang verouderd is en zelfs door de makers wordt afgeraden. Kompozer is een stuk beter en ook nog eens gratis.

EDIT: ah, laat maar, ik zie net pas dat dit het dreamweaver subforum is, mijn fout :o

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:
<span class="MsoNoSpacing">hier komt mijn tekst nummer 1</span><br />
<span class="MsoNoSpacing">hier komt mijn tekst nummer 2</span>

Succes!

Laatst bewerkt:
Waarom al die extra <span> tags? Dat voegt toch niets toe? (bovendien staat de tekst nu niet meer in een paragraaf, wat ook niet handig is)

EDIT: en waarom staan daar meer afsluitende dan openende span tags?

Laatst bewerkt:
Alleen om zo min mogelijk aanpassingen te hoeven doen aan de huidige code. Aan het einde inderdaad maar één afsluiter nodig.

Een <p> (een blok element) in een <span> (inline element) veranderen is toch een vrij grote wijziging vind ik, ze gedragen zich anders en semantisch klopt het ook niet.

(al is natuurlijk van geen enkele wijziging goed te zien wat de gevolgen zullen zijn omdat we de site niet kunnen zien)

Ehm, in de start-post stonden ook <span>'s binnen de <p>'s, en ik weet niet welke functie die hebben (die niet in de class van de <p> geregeld zouden kunnen worden).
Maar Naarling's reactie nr.#2 met de prima voorbeelden lijkt me afdoende! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan