extra casefan, maar amper/geen ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generation Kill

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hoi,
Zoals de titel al zegt wil ik een extra casefan, maar ik heb amper/geen ruimte over voor nog een fan.
Ik wil er nog 1 bij omdat ik binnenkort een Corsair H50 ga nemen en dit me fan inneemt die achter zit.
De radiator gaat dus de plek vullen van de 120mm, ik ga er wel 2 fans op zetten voor een push full configuratie.

Maar ik wil graag nog een extra casefan, het lieft een 120mm, ben niet ban om in het metaal te snijden/zagen me vader is loodgieter dus daar kan ik wel de tools vandaan halen :D
Plexiglas ben ik echter erg ban om in te snijden/zagen omdat dit kan barsten en dus een lelijke scheur in het paneel kan worden.

Huidige airflow:
GroteFoto-4GEJQVP7.jpg

Tweakers.net spec's

Hoe de pc er nu staat (radiator staat nooit aan):
Afbeelding is groot dus hier klikken

die aan de boven kant grooter maken als dat kan van 80 naar 120

de corsair H50 word intake dus die kun je het besten aan de onderkant neer zetten(hitten gaat omhoog)
als dat niet kan aan de linker kant maar dan moet je echt de boven kant 120 cm maken

verder kun je ook 2 fans aan de radiator van de Corsair H50 plaatsen hier door blijft de lucht stroom optimaal

zie bijlagen

die corsair h50 is het besten als hij intake word

de voeding en die bovenste fan zorgen dan voor de out take lucht stroom

Bijlagen

• nieuwe fan.jpg
    nieuwe fan.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Buiten dat: ik heb zelf die kast gehad (de NZXT Lexa) en die heeft met de standaard koelers die er al inzitten, een meer dan uitstekende airflow, dus extra fans zijn helemaal nergens voor nodig!
Daar staat die kast zelfs om bekend!!!

@firestorm, ik was die dubbele fan al van plan, push pull opstelling de fan van Corsair komt achter en die van NZXT komt voor i.v.m het led wat er in zit.

@mrmusic, in dat geval moet ik een heethoofd van een Phenom 955 hebben of de thermal paste is niet helemaal lekker.
In ieder geval ga ik dus zodra ik genoeg cash heb de H50 halen, ik heb nu alvast een visuele upgrade dingetjes gekocht, 23inch fullHD en 4x cold cathodes en....... Coollaboratory liquid pro. Als je wilt overclocken op een goeie goedkope manier dan moet je gewoon de H50 + liquid pro nemen. Als je test resultaten ziet dan zie je wel wat ik bedoel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan