• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra criterium bij AANTAL.ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

KupSch

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2017
Op dit moment gebruiken we een Excel sheet met een invulblad (Invullijst) en een blad met diagrammen.

Daar worden de volgende sommen gebruikt:
=AANTAL.ALS(Invullijst!H6:H952;"Waarde1")
=AANTAL.ALS(Invullijst!H6:H952;"Waarde2")

In kolom wordt gezocht naar een bepaalde waarde en dit aantal wordt weergegeven indien waar.
Echter willen we een extra voorwaarde toevoegen. In het blad invullijst staat namelijk nog een sortering tussen particulier en zakelijk.

Is het mogelijk om de formule uit te breiden zodat we Waarde1 en Waarde2 ook op basis van een particuliere of zakelijke klant kunnen uitrekenen/splitsen?
Ik heb geprobeerd aparte bladen te maken en daar te filteren o.b.v. particulier of zakelijk. Echter worden de verborgen rijen meegenomen in de formule waardoor het niet het resultaat geeft waar ik naar op zoek ben.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Mooi, dat is gelukt! Dankjewel.

Andere vraag, ik probeer in kaart te brengen welke medewerkers waarmee ervaring hebben. De invulscheet ziet er in principe zo uit:
Knipsel.PNG

Het aantal items in kolom 1 worden er meer dan 100. Rij 1 zal ongeveer 50 namen bedragen.
Wat is de beste manier om een duidelijk overzicht te krijgen welke medewerker ervaring heeft met een bepaald item?
Dus, straks als resultaat kan iedereen gemakkelijk zien wie ervaring heeft met item3. Hier komen enkel de namen die een x hebben ingevoerd.

Daar dacht ik ook al aan, alleen zorgt een draaitabel voor x i.p.v. namen. Is er wellicht een voorbeeld of tutorial die dit principe uitlegt?

Wat bedoel je met x in plaats van namen? PLaats eens een bestandje met wat voorbeeld gegevens en een idee hoe je die wilt samenvatten, dan kunnen wij daar vast iets mee.

Ik heb even een voorbeeld aangemaakt, zie bijgevoegd bestand.

Doel is dus om inzicht te krijgen welke klant ooit contact heeft gehad met welke medewerker.
De tabel moet dus snappen dat een kruisje gekoppeld is aan een rij- en kolomnaam. Staat er geen kruisje dan hoeft er niets te staan.

Als er iets anders dan een kruisje ingevoerd moet worden is dat natuurlijk geen probleem.
De uitvoer idealiter op een ander blad :)

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Is je data niet van dien aard, dat je het in deze vorm zou kunnen invoeren:

Datum Klant Medewerker
1-1-2017 Janssen Medew 1
1-2-2017 Janssen Medew 2
1-3-2017 Janssen Medew 1
1-5-2017 Janssen Medew 1
en zo verder voor andere klanten, datums en medewerkers Als je je gegevens zo inricht kan je namelijk ook tijd-gerelateerde rapporten gaan maken (wie heeft in welke maand voor welke klanten wat gedaan, ...)

Zie bijlage. Ik heb gebruik gemaakt van een uitgebreid filter.

Vul op regel 4 een X in onder de gewenste medewerker.

Grt,
Erik

Bijlagen

@jkpieterse: dank voor het meedenken maar deze sheet is puur om te delen met collega's. Omzetten per klant van medewerkers kan ik uit een ander systeem halen. Het doel is dus vrij simpel, nu de uitvoering nog :)

@Erik: Ik zie niet echt waar ik het resultaat kan vinden, of kijk ik er overheen?

Dag KupSCh,
Ik gebruik engelse taal instelling. De Nederlandse vertaling weet ik niet excact. In het te doorzoeken gebied mogen geen blanco regels staan als ik het goed heb.

Het resultaat komt onder regel 9 en verder te staan. De zoek gegevens vul je op regel 4 ( in de cellen A4-E4 een X of klant1 ). Dan ga je in het menu naar Data (tab 5)(tussen formules en ?)
In dit menu ga je naar advanced (uitgebreid filter). Komt een klein popup menu. Klik op OK en de resultaten zijn gefilterd.

Grt,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan