extra email map (een .pst bestand aanmaken) in outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

FraTab2009

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Ik wil mijn email bewaren welke ik heb ingesteld met een IMAP onder Outlook 2013.
Regelmatig krijg ik de mededeling dat de webmail vol staat en verwijder dan regelmatig eea. de mailtjes
Nu wil ik mijn mail bewaren op mijn computer en onder verdelen onder eigen mappen.
Ik weet dat je een email map (een .pst bestand) kan aanmaken, maar ik weet niet hoe dit moet.
Ook zag ik iets over .ost bestand staan, maar weet niet of ik dit ook moet lezen hiervoor?

Verder heb ik een win 8/rt tablet met ook Outlook 2013, waar de mails van de server worden gehaald. Ook hier zou ik dan eigen mappen aan willen maken om ze daar te bewaren of te laten synchroniseren met die van de andere computer, of is dit niet mogelijk?

Wie oh wie kan mij stap voor stap helpen?
Mochten er meer gegevens nodig zijn welke je mist in bovenstaande om het duidelijker te maken mail me gerust.

Laatst bewerkt:
Hoi, je gebruikt nu imap, dat wil zeggen dat de werkelijke email op de mailserver blijft staan zodat je de email overal online kan lezen.
Met pop3 (in plaats van imap) kun je de email binnenhalen op je eigen pc, maar dan kun je deze niet meer via webmail lezen.

In Outlook wordt automatisch een pst bestand gemaakt. Daar hoef je verder niet naar te kijken.
Mailboxen raken meestal vol door emails met bijlagen.

Vraagje: wil je werkelijk alle email (ook de recente) in 1 keer naar je pc overhevelen?

Nee, ik wil niet alle mail, dus ook de recente, in één keer overhevelen.
Maar hoe kan ik dan eigen mappen in Outlook 2013 maken en de mail daarin te bewaren.
Eerst had ik nl. de mail van de webmail ook over geheveld naar mijn PC en toen in eigen gemaakte (door iemand anders gegenereerd) mapjes gedaan.
Maar nog niet naar de tablet.

Bij gebruik van imap kun je alleen de mapjes van de mailserver zien, want alle email staat namelijk op de mailserver. Omdat de email en mapjes niet lokaal op je eigen pc staan kun je ze dus ook niet verplaatsen naar andere mapjes op je eigen pc.
Opmerking: misschien heeft Outlook 2013 een instelling om van imap een kopie te downloaden voor lokaal gebruik (synchroniseren).

Je zou het volgende kunnen doen.

- Je gebruikelijke emailadres gebruik je met imap (zoals het nu al is).
- Je maakt een 2e emailadres bij je provider.
- In Outlook op je pc maak je een 2e account die je met pop3 laat werken op het 2e emailadres.

Bij de provider-instellingen van je imap emailadres zet je in de instellingen:
Stuur een kopie van elke binnenkomende email naar: (vul je 2e emailadres in)

Resultaat:
Je krijgt via het 2e emailadres van elke email een lokale kopie op je pc. In de webmail kun je emails naar believen bewaren of verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan