Extra fans aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
129
Hallo beste leden,

In mijn systeemkast heb ik achter 1 standaard fan zitten.
Ik heb gezien dat ik aan de voorkant ook 1 kan monteren. Dat zal beter zijn voor de 'airflow' en voor mijn harde schijven.

Helaas heb ik op mijn mATX moederbord maar 1 aansluiting voor een fan, die dus al in gebruik is.

Dus ik vraag mij af hoe ik dat op een een of andere manier dat kan uitbreiden??

Ik kwam het onderstaande tegen of de website van Conrad:

De link werkt niet. Daarom handmatig helaas. :confused:

Ga naar de website van Conrad;
Klik op de tabblad Computer & Kantoor;
Kies dan voor Computers toebehoren;
Kies dan voor onder het kopje Computers kabels & adapters en klik dan op PC-koeler kabels;
en dan is het de eerste: Akasa cooleradapter 4-PIN/4-PIN Molex.

Kan ik dit voor mijn probleem gebruiken?

PS: Ze vertellen op die site erbij dat ik daarmee de verschillende snelheden mee kan aanpassen. Hoe gaat dat in zijn werking en waar stop je die brede plug in?? (Zo'n zelfde plug die je ook gebruikt om o.a. je IDE HDD en CD/DVD-speler van stroom te voorzien). Waar moet je die op prikken of op aansluiten dan?

[IMG=http://img263.imageshack.us/img263/9499/foto0250v.jpg][/IMG]
 
Laatst bewerkt:
Met die stekker kan je inderdaad extra fans aansluiten. Voor de snelheidsregeling moet je volgens mij 1 stekker (connect to mbo) aansluiten op je moederbord waar je nu je fan hebt aangesloten, Als je moederbord normaal op die aansluiting de snelheid automatisch regelt zal hij dat voor alle fans doen die je met deze stekker aansluit. (correct me if I'm wrong)

Voor de airflow is het zeker beter, koele lucht voorin aanvoeren direct over je schijf heen, en de warme achterin afvoeren. Zorg wel voor een goede filter voor je fan voorin, anders zuig je alle stof mee naar binnen.
 
Dan kan je als je wilt altijd nog zoiets er tussen zetten:
fanmate2.jpg
 
Met die stekker kan je inderdaad extra fans aansluiten. Voor de snelheidsregeling moet je volgens mij 1 stekker (connect to mbo) aansluiten op je moederbord waar je nu je fan hebt aangesloten, Als je moederbord normaal op die aansluiting de snelheid automatisch regelt zal hij dat voor alle fans doen die je met deze stekker aansluit. (correct me if I'm wrong)

Voor de airflow is het zeker beter, koele lucht voorin aanvoeren direct over je schijf heen, en de warme achterin afvoeren. Zorg wel voor een goede filter voor je fan voorin, anders zuig je alle stof mee naar binnen.

Volgens mij kan ik die ene (brede) stekkertje (van die op Conrad staat) niet op mijn mobo kwijt. Die kleine op mijn mobo regelt het zelf denk ik. In de BIOS kan ik alleen de snelheid van mijn CPU-fan regelen.

Mijn moederbord:

http://img340.imageshack.us/img340/6406/g31mgsenlarge.jpg
 
Ik heb het al door.
Die bredere stekker die komt dus in 1 van mijn voedingskabels.

Er staat op: ''Connect to PSU''.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan