Extra fans plaatsen pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiezerpinguin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc gekocht.
Nu merk ik dat de pc vaak warm wordt onder het gamen.
Ik wou graag extra fans plaatsen om zo mijn pc een beteren Airflow te geven.
Maar ik zie dat er op mijn moeder bord maar plaats is voor 3x 3 pins aansluitingen.
en deze zitten allemaal vol. nu heb ik op het internet gekeken wat daarvoor een oplossing zou kunnen zijn.
en daar kwamen ze met een een Splitter waar door je 1 extra kunt aansluiten.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/972201/Akasa-ventilator-verdelerkabel-3-polig?ref=list

Is dit wat ze daar mee bedoelen? en hoe werkt dit precies?

alvast bedankt!

Jeb, die zal werken.
Of aan een fan controller gaan denken, dat kan natuurlijk ook.

Hoe warm is warm? Hoe heb je de ventilatoren geplaatst? Kan je daar een schets van maken?

3 ventilatoren is doorgaans wel genoeg namelijk.

Goedemorge,

bedankt voor de snelle reactie!!!
een fan controller is ook een mooi oplossing bedankt Lange pier.

k1pje weet jij een een software mattig progamma dat mijn cpu kan uitlezen.
want veel progammas werken niet met mijn AMD cpu maar wel met de gpu de gpu word onder het game Max 60 graden
ik heb wel in de bios gekeken daar staat gemiddeld 50 bij de cpu en als ik hem langs laat staan 65.
wordt in de bios een soort stres test uitgevoerd? want dan begint hij harder te lopen. dan bij het bureau blad.

de spec waar ik mee werk zijn.

Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Blauw,
500 Watt Cooler Master voeding,
AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz,

MSI FM2-A78M-E35,
7.1 Geluidskaart,
Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3-1600,
1000 GB SataIII Hardeschijf,
DVD Brander,
AMD Radeon 7770 1GB,
TP-Link 300MB Wifi kaart,
22 Inch BenQ DL2215 Full-HD LED,
Windows 7 Home Premium 64Bit

ik reageer nu effen onder een anderen naam omdat ik geen toegang krijg tot mijn eigen account

Gr keizerpinguin

Bijlagen

• help mij formrum schets computer..jpg
    help mij formrum schets computer..jpg
    72,9 KB · Weergaven: 43
Als ik naar je schets kijk, dan heb je de airflow in ieder geval goed ingericht. :thumb: (er van uitgaande dat de ventilatoren ook de juiste richting op blazen)

60 graden voor de videokaart is in ieder geval niet te veel, dus dat scheelt. Ook de processor zelf heeft met 50 graden geen probleem wanneer deze aan het werk is. Volgens de specificaties mag je processor maximaal 74 graden zijn, dus alles onder de 65 graden zou ik prima vinden.

Wat het uitlezen van de temperaturen betreft: het wil nogal eens wisselen wat er uitgelezen wordt bij verschillende programmaatjes. Je kunt dan natuurlijk een ander programma gebruiken (probeer bijvoorbeeld speccy eens). Op zich zijn de waardes in de BIOS het meest betrouwbaar en ja volgens mij is dat zonder enige energiebesparende functie ofzo aan, dus een soort van stress ;)

goedenavond,

bedankt voor alle informatie.
het progamma specy geeft de tempraturen heel ander aan dan in mijn bios wel boven 90 graden.
heb hier wat fotos van de bios.MSI_SnapShot.jpg

maar bij deze zijn mijn vragen beantwoord bedank allemaal of voor namelijk k1pje en lange pier.

Je zou nog kunnen kijken of er veel stof aanwezig is in je behuizing. De 62 graden, en misschien zelfs de 90 volgens speccy vind ik toch wel enigszins zorgelijk. Met andere woorden: echt optimaal is dit niet.

EDIT: even een kleine toevoeging. Geeft Core Temp ook 90 graden weer?

Laatst bewerkt:
Naamloos.jpg dit is wat specy zeg maar hij gaat op en neer tussen 82 graden en 52 beetje raar?
en als ik core temp wil downloaden geeft ie een foutmelding van chrome.

en iedereen maand stof ik heb volledig uit het is 2 dagen terug nog gebeurt.

Edit: ik gebruik altijd lucht compressie om te stoffen is dat goed?

Edit: mocht ik een nieuw cpu cooler nodig zijn wat voor 1 raad je mij aan?

Laatst bewerkt:
voordat je andere spullen gaat aanschaffen: hoe heb je je airflow ingericht? Als je al 3 losse fans aangesloten hebt, dan moet dat toch wel voldoende zijn wanneer je niet overgeclockt hebt....

Met perslucht schoonmaken is altijd goed, wel de ventilatoren zelf vasthouden wanneer je er tegenaan blaast anders werken ze als een dynamo. Welke cooler hangt af van je budget.

Laatst bewerkt:
Zie dat het al is geconstateerd over de CPU, welk merk en type CPU koeler zit erop? de rest van de temps lijken mij wel aardig, een Scythe Mugen 4 kan erop overigens.
De huidige opnieuw plaatsen en eerst "lappen" indien een redelijke koeler en zo dun mogelijk warmte geleidende pasta aanbrengen zou ook kunnen helpen.

Ja sorry, dat is waar van de schets. Als je dan lagere temperaturen wil, dan is denk ik de cpu-koeler vervangen een van de eerste dingen die je nu zou moeten doen. Pasta vernieuwen kan ook altijd werken, maar het zal waarschijnlijk niet schokkend veel verschil maken.

ok bedankt dat word dus een nieuw Cpu koeler halen.

Mochten jullie nog suggesties meer hebben voor wat voor soort ik moet halen zeg het maar Price doesnt matter. zo lang het maar goed is.

goede prijs/prestatie verhouding heeft de Scythe Mugen 4 (welke al eerder genoemd is). Wel een fors ding, dus controleer even of dat deze in je behuizing past ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan