extra geheugen bij nieuwe laptop, start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb een nieuwe laptop gekocht, een compaq, met 1 gb werkgeheugen.
De verkoper gaf mij 1 gb extra geheugen die ik zelf zou kunnen inbouwen.
Ter plekke kon ik extra geheugen laten plaatsen, bij deze laptop gebeurde dat vaker, maar de jongens die het normaal doen waren al naar huis.
Gezien mijn eerdere ervaring met hardware en pc's moest het geen probleem zei de verkoper.

Maar als ik de geheugen plaats krijg ik geen beeld bij het opstarten van de laptop. De scherm blijft helemaal zwart.
Als ik het weer verwijder is er gelukkig niets aan de hand.

De verkoper heeft me dit hele pakket meegegeven, ik neem aan dat hij weet wat hij me moet mee geven. Doe ik iets fout misschien of had ik ook eerst iets moeten testen?

Groetjes,
Cate

Laatst bewerkt:
Hoi ,

Even een vraagje welk type van compaq?
En welk geheugen er bij gekregen
modag

Laatst bewerkt:
het is een presario CQ60
en een Notebook memory Dane-elec easy upgrade memory c64 van 1 gb ddr533 mhz

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op zich is het al vreemd dat je maar 1gig geheugen standaard er in hebt want hier is dat minimaal 2gig
En het het geheugen wat er in zit is dat ook 553 kon ik niet van de site afhalen dus vraag ik het even.

Modag

Hoi,

Op zich is het al vreemd dat je maar 1gig geheugen standaard er in hebt want hier is dat minimaal 2gig
En het het geheugen wat er in zit is dat ook 553 kon ik niet van de site afhalen dus vraag ik het even.

Modag

Ik snap je niet precies. Hoezo bedoel je hier is dat minimaal 2 gig.
Het was natuurlijk een koopje, deze laptop, komt onder andere door de 1 gig geheugen.

Op de verpakking van de nieuwe geheugen staat letterlijk "1 GB DDR 533 MHz"

Maar ik snap niet precies wat je vraag nu is dus.

Hoi,

Ik bedoel bij compaq staan drie types geen van die drie heeft maar 1 gig aan geheugen erin zitten begint met 2 gig .
het geheugen wat in het notebook zit dus niet gekocht is dat ook ddr 533?

Modag

Bij systeem eigenschappen zie ik wel dat het echt om een geheugen gaat van 1.00 gb, maar ik kan nergens zien of het 533 mhz is. Waar kan ik dat vinden.

De meeste verkopers kunnen net zo goed peperkoek staan te verkopen,hebben ze evenveel verstand van.
Je hebt waarschijnlijk geheugen met een verkeerde CL waarde gekregen.
En ook de opmerking van Modag is correct. Zeer twijfelachtige winkel ben je geweest.

Ik ben naar de saturn geweest, vast niet de beste ....
Hoe kan ik precies zien welke ik heb en welke in nodig heb.

Dan moet ik het exacte type weten.
Dus Compac presario CQ 60-xxxxx.
Onderop het notebook staat het type.

Dank je wel voor je antwoord. Hoe weet je dit ?
Probleem is dat ik niet gelijk met de geheugen bezig ben geweest, het is inmiddels een week of 4 geleden dat ik het gekocht heb. Ik hoop dat ik er iets mee kan doen naar de winkel.
Kun je me vertellen welke argument ik kan gebruiken bij de winkel, waarom het een andere (667) moet zijn ?

Dank je wel!

Groetjes,
Cate

Laatst bewerkt:
Er zit een intel celeron T 1600 processor in.
Ben ook even naar de Intel site geweest.
Kun je alle gegevens die je nodig hebt zo zien.
Je hebt wel lang gewacht met dat geheugen,maar je kunt zeer terecht zeggen dat je het verkeerde geheugen hebt gekregen en dat er geen 533 ,maar 667 Mhz geheugen in moet.
Een aankoopbon zou ook het een en ander kunnen bewijzen.

Bedankt allemaal voor jullie tips en advies.
Ik ben terug gegaan met mijn verhaal en zij hebben de geheugen zonder problemen geruild en geplaatst. Notebook werkt nu goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan