extra geheugen foetsie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
heb er een tweede bankie van 256 mb bij gezet exact de zelfde als die andere en toch zie ik maar 256 staan.
Maar als ik everst open dan staan daar twee bankies van elk 256 mb groot en via eigenschappen van computer algemeen staat 256 mb...rara hoe ken dit?

grtzz jos

In een enkel geval moet je in de bios ook regelen dat je 2 bankjes hebt.
Ik neem aan dat je oude bankje in slot 1 of 0 zit, en je nieuwe bankje in het eerstvolgende lege slot?

Wat, als je de bankjes omwisselt?

hoi,
allebij afzonderlijk getest in beide sloten dus 4x comp. aan en uit.
Zal het bios nog ff na lopen.

Ik vermoed dat uw 2° latje niet goed ingeplugd is. Even checken toch dacht ik.

Ze zijn ook allebij van het zelfde merk? soms willen bepaalde merken helaas niet mekaar samen werken waardoor het moederbord in de war raakt en alleen de eerste geheugen bank uitleest. Als ze het wel afzonderlijk doen dan zou ik hier bijna aan denken.
Het zijn wel allebij dezelfde soort geheugen banken, niet dat je ddr en sd bijvoorbeeld naast mekaar plaatst, daar kunnen de meeste moederborden ook niet mee weg, het is dan het 1 of het ander.

bij oude pc's durven die wel effe melken over Single en double sided ram bij SDRAM ... werken dan plots maar voor de helft... terwijl ...pc en everest 2X 256 zien ... windows maar 1x ... is freaky ... ook de 100 - 133 verschil is soms een boosdoener ... jaja ze zijn freaky die pc's ....

zie je wel...ik was deze vraag helemaal vergeten.
Kheb ff ge-informeerd bij de pc boer omtrent dit probleempje...antwoord aldaar was om het bios ff te updaten. Dat is nu gebeurd maar noppes`,denk dat ik dat reepie maar terug breng want dit schiet niet op.
Heer vanzwam,kzal nog ff de memtest runnen en s kijken wat daar uit komt rollen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan