Extra geheugen geplaatst, nu geen beeld meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvandenhoff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo,
ik heb vandaag 2x1Gb DDR2-667 CL5 geheugen in mijn computer proberen te plaatsen. Maar als ik deze 2 reepjes erbij zet start de computer wel maar krijg ik geen beeld meer. Er zat al 2x1Gb DDR2-667 CL5 in. Als ik de oude reepjes omwissel met de nieuwe doet de computer het wel gewoon dus de reepjes werken wel. Allemaal apart werken ze ook. Ik snap er in ieder geval niks van :confused:. Kan iemand mij helpen?

Specificaties computer:
Moederbord: Asrock Conroe 1333-DVI/H (4 slots voor DDR2 geheugen - Dual Channel)
Processor: Intel E6750 C20 2x2666 MHz
Hard disk: Samsung 500Gb HD501LJ 16MB Sata II
Videocard: Meegeleverd met moederbord. Staat op de site van Asrock (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=CONROE1333-DVI/H). Komt morgen een Geforce 7800 GT in.

Met vriendelijke groet,
Bart

Hoi !

Even bios resetten, en opnieuw proberen !

Na de reset kiezen voor "Optimal Defaults ", Default Settings "o.i.d.

En uiteraard je datum/tijd opnieuw instellen.

Ik ga er hierbij vanuit dat je mobo je geheugen ondersteunt !

Greetz,

Harry.

Ja, het moederbord ondersteunt het. Hoe reset ik de Bios? Lukt dat door de batterij uit het moederbord te halen. En zo ja, hoe lang?

Groeten Bart

Hoi,

Ik doe het meestal zo Stekker uit stopcontact dan batterij eruit halen de aan/uitknop een tiental seconden indrukken en dan in omgekeerde volgorde weer terug.

Modag

Ik heb de reset geprobeerd maar dit werkt niet. Iemand anders nog tips of eventuele oplossingen?

Groeten Bart

Hoi,

Je schrijft dat ze het apart van elkaar wel doen heb je al een oude en een nieuwe samen geprobeerd En dan op alle sloten proberen dus eerst 1 en 2 dan 2 en dan 3 en 4 misschien is er wel een geheugen slot defect.

Modag

Heb je het nieuwe paar ook in de juiste slots gedaan, bij jou lijken de dual channel slots om en om te staan, dus het oude geheugen in de gele slots, en het nieuwe in de oranje slots. (of andersom)

Ik heb alle sloten apart geprobeerd, en samen. Oude en nieuwe kaarten gecombineerd en alles werkt zolang ik er maar 2 reepjes in heb. Zodra ik er 3 of 4 reepjes in plaats doet de computer het nog steeds niet. Heb al in mijn omgeving een aantal whizzkids gevraagd maar die weten het ook niet. En natuurlijk heb ik de reepjes in de juiste slots geprobeerd.

Heej,,,

Probeer eens een andere videokaart en zet je de 4gb geheugen erin.
Ik heb het probleem ook gehad, ligt aan je share geheugen van je videokaart.

Groet Rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan