Extra geheugen nodig, maar weet niet welke...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshuaroger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Ik wil extra geheugen in mijn pc, maar als ik hem er uit haal waar moet ik dan opletten, en kan ik dan ergens via google zoeken welke het is, zoja hoe...?

mvg

Roger

Gewoon de bestaande geheugenreep eruit halen, meenemen naar pc winkel en er een zelfde bijvragen, moeilijker is het niet

eerst je pc van het electriciteitsnet halen, kast openmaken, kijken of er ergens binnenin een lampje brand, als er nog een lampje brand, eventjes wachten tot die gedoofd is; brand er geen lampje: voor de veiligheid toch nog enkele seconden wachten; eventjes kijken om je te ontladen van statische elektriciteit (zie google); zoek waar het RAM zit, kijk goed in welke slot die zit en hoeveel RAM-slots er zijn (post dat aantal dan ook hier + hoeveel er al ingenomen zijn), haal 1 latje eruit: dit doe je door aan beide zijden het klepje open te zetten en het reepje eruit te trekken; kijk op de sticker welke info erop staar: DIMM - PC... ....MB of PC... .GB - DDR. (DDR; DDR2; DDR3) - SO-DIMM - enz...; kijk ook naar de productcode en het merk en post alles hier. wij zullen dan wel eventjes kijken welke RAM-latjes geschikt zouden zijn voor je.

Download PCWizard, hiermee kun je zien hoeveel geheugenbanken er nog vrij zijn en wat de correcte snelheid moet zijn.

Download PCWizard, hiermee kun je zien hoeveel geheugenbanken er nog vrij zijn en wat de correcte snelheid moet zijn.

Ik heb hetzelfde probleem en heb pc wizard gedownload, maar die zegt alleen:

Fysiek Geheugen: 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )

Is deze informatie genoeg?

nee, daarom dat ik zeg: schroef je pc open en haal er eentje uit, want nu weten we nog steeds niet hoeveel geheugenlatjes je nor mag bijsteken (vrije slots) of welke snelheid die mogen zijn.

DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533] Nanya Technology
hebben jullie hier wat aan, wil er graag eentje van een 1 gig..!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan