Extra geheugen? Nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo!

Ik kan voor €40,- een setje van Corsair krijgen met 4 GB (DDR2-800)

Zelf heb ik al 4GB in mijn systeem, ook van Corsair.

Op de doos van mijn huidige geheugen staat dat het 1066 mhz is, maar mijn pc zegt dat het 800 mhz is?

Maarja, kan ik dit setje kopen?

dit zijn mijn specs:

Moederbord: MSI DKA790GX Platinum
Processor: AMD Phenom(tm) 9950 Quad Core Processor (2600 MHz)
Geheugen: 3327 MB RAM (DDR2 800)

Hardeschijf: Samsung HD103UJ
Videokaart: ATI Radeon HD3300

Hoi....

Waar geeft jou pc aan dat je huidige ram 800mhz is?Het bord zou volgens de specs 1066 aan moeten kunnen.
En wat denk jij te bereiken met die 8gb?Ik ga er wel vanuit dat je een 64b versie hebt btw.

8GB, daar is je pc toch sneller mee? kan ik 1066 en 800 ook combineren?

Ik heb momenteel 32bit, maar ik heb ook 64 bit, dan installeer ik mijn pc opnieuw. Dat moet na 2 jaar ook weer eens gebeuren :p

Zwart/wit gezegd...met 8gb kan je er niet zomaar vanuitgaan dat je pc sneller is.4gb is volgens de huidige standaarden nog steeds voldoende.
Meer geheugen kan positief werken als je veel doet aan filmbewerking e.d..
Mocht je huidige geheugen wel op 1066 draaien en je zou die 800 bijplaatsen dan zal het totale geheugen op 800 gaan draaien.
En tja...een 64b is noodzakelijk dan.Zelfs nu al om die totale 4gb te kunnen gebruiken.

EDIT:als jij hem "sneller"wilt hebben in games bijv..dan kan je beter geld steken in een goede videokaart.
Een 3300 serie is daar totaal niet geschikt voor.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt! Ik zal voor een nieuwe videokaart gaan sparen!

niet bepaald. Maar als ik het niet nodig heb...
Ik kan dan inderdaad sparen voor een nieuwe kaart. Games zoals GTA IV kan ik niet spelen

Dan zou ik als jou was die 40 euro gebruiken voor een goed kaartje.Heb je veel meer aan als die 8gb.
Maar....it's all up to you..;)

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan