Extra geheugen of een nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreaJ

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik heb een laptop van 2 jaar oud. Met een processor van 2,4 Ghz en intern geheugen van 256 MB. Sinds kort ben ik bezig om foto's te bewerken, negatieven inscannen en daar diashows te maken. Mijn laptop kan dit blijkbaar niet goed aan, want hij is echt heel erg traag. Mijn vraag is dus: Zou het voldoende zijn om het interne geheugen uit te breiden naar bijvoorbeeld 1 Gb of is het beter om een nieuwe snellere computer aan te schaffen?

De snelheid van je processor lijkt me voldoende. Moet het echt mee lukken.
Je geheugen is wel wat min. inderdaad.
Daar kan zeker wel wat bij.

Kan ook nog een volle harddisk zijn.
Schep eens wat ruimte in je cookies, temp internet files, en temp folder legen.
Eventueel een analyse maken of je harddisk gedefragmenteerd moet worden.
Bij het scannen en bewerken van foto materiaal is de pc erg druk met je harddisk om tijdelijk de bitjes op te slaan.
Als je temp mappen vol zijn, of gefragmenteerd, duurd het dus langer.
Voldoende geheugen speelt hierbij zeker een rol, en ook de hoeveelheid lopende processen. (hoeveel % cpu-gebruik)

Je processor zou het idd wel redelijk moeten aankunnen.
Geheugen is idd te weinig.
Een vriend van me had ongeveer dezelfde specificaties, en dit ging dus ook niet werken.(Met Magix foto's op CD/DVD.
Hierna geheugen vernieuwd naar 1 Gig, en nu werkt alles veel soepeler(lees sneller)

Bedankt voor jullie reactie.
Het opschonen en defragmenteren had ik inderdaad allemaal al gedaan.
Er zit een 40 Gb harddisk in waarvan nog 20Gb vrij. Dit zou toch voldoende moeten zijn???

Ik ben ook bezig met Magix Foto's op CD en DVD. Vraagje voor jou patrick: Was het echt genoeg om er 1 Gb. intern geheugen in te zetten. Ik wil nl niet nu het geheugen aanschaffen en er dan later achterkomen dat het nog steeds niet snel genoeg is en dat ik dan toch alsnog een nieuwe computer moet kopen.

Bedankt voor jullie reactie.
Het opschonen en defragmenteren had ik inderdaad allemaal al gedaan.
Er zit een 40 Gb harddisk in waarvan nog 20Gb vrij. Dit zou toch voldoende moeten zijn???

Ik ben ook bezig met Magix Foto's op CD en DVD. Vraagje voor jou patrick: Was het echt genoeg om er 1 Gb. intern geheugen in te zetten. Ik wil nl niet nu het geheugen aanschaffen en er dan later achterkomen dat het nog steeds niet snel genoeg is en dat ik dan toch alsnog een nieuwe computer moet kopen.

Hij heeft inmiddels al 800 foto's op DVD gezet.
Eerst belde hij me zowat elke avond dat het niet lukte, of heel langzaam.
En nu hoor ik hem zelden.

De tijd die Magix nodig had voor het encoden is teruggelopen van een 4-tal uur naar 3 kwartier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan