Extra geheugen plaatsen in medion 8080

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
124
Hallo, heb nog een oude computer die ik soms nog gebruik(downloaden) is een medion van 2003 met 512 mb geheugen in(DDR 400 mhz (pc3200)), nu heb ik op het internet 2 modules bijgekocht van 512 mb, die plaatst ik erbij, computer start niet meer op, de 2 modules van 256 mb eruitgehaald en vervangen door de 2 x512 mb, computer start niet op en maakt een irritant geluid, dan maar de oorspronkelijk modules er terug in, maar computer start terug niet meer op, batterij van de bios eruitgehaald en dan krijg ik de pc terug aan de praat, nu mijn vraag, wat veroorzaakt mijn probleem? de 2 modules heb ik gekocht als DDR pc 3200, maar vind er niks van terug op de modules deze gegevens staan er op; merk Corsair BP MLL E 186014, op de chips staat 64M880CG PS 0900630 zijn deze modules slecht? moet ik iets aanpassen in de bios?
 
Hallo Freewilly, ik heb dat ook een keer gehad. De Pc gaat dan behoorlijk piepen.
Je kunt niet meteen twee geheugens tegelijk vervangen, dat moet stuk voor stuk.
De Pc moet namelijk eerst de nieuwe hardware herkennen en de drivers automatisch installleren, net zoals je een nieuw apparaat aansluit op je Pc.
Dus eerst de ene geheugenprint, daarna de Pc weer opnieuw opstarten. Dan weer uitzetten en dan de tweede geheugenprint vervangen. dan moet het werken.
Ik ga er wel vanuit dat je het juiste type geheugen gekocht hebt wat op het moederbord past.

Groeten en succes.
 
Hallo, bedankt voor het antwoordt, zal eens proberen, het geheugen heb ik via het internet gekocht, maar er hangen geen stickers meer aan om het te controleren, dus hoop ik dat het geheugen juist is, kan ik dit testen om te zien welk geheugen het is?
 
Hoi,

je schrijft heb geen gegevens maar in je eerste bericht meld je toch dit:Corsair BP MLL E 186014
 
Hallo, ja maar met deze gegevens weet ik niet of het inderdaad DDR 400 mhz (pc3200) van 512 mb, dat is hetgene die in mijn oude pc zou werken, en op het geheugen die er momenteel inzit van siemens is een sticker gekleefd met de vermelding DDR 400 mhz (pc3200 ) 256 mb
 
Dit heb ik terug gevonden in mijn handleiding
Een upgrade van uw werkgeheugen is mogelijk. Een uitbreiding dient met twee modules gelijktijdig te gebeuren daar het Dual Channel is. Medion adviseerd hiertoe gebruik te maken van twee gelijke 1Gb geheugenmodules van het type PC3200 geheugen (DDR - 400 Mhz).
Zijn dit speciale typen van geheugen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan