extra geheugen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Ik heb een Pentium II 266 Mhz met standaard 32 MB geheugen. Dat is natuurlijk heel weinig. Nu heb ik een 64 MB geheugen extra. Dit heb ik proberen te installeren. Dan krijg ik een foutmelding dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten. Als ik dat doe vraagt hij of ik in de veilig modus wil opstarten, dat doe ik dan ook, maar dan slaat computer weer automatisch uit. Als ik extra geheugen er weer uithaal, zegt hij de eerste keer dat er minder geheugen in zit (logisch) en doet hij het verder weer normaal. Wat kan ik hier aan doen?

Hallo.

Ook al eens alleen met de nieuwe geheugen opgestart ?
of de geheugens omgewisselt ?
oswaldo.r

ja, als ik de pc met het nieuwe geheugen alleen opstart gebeurt er helemaal niets, pc start niet eens op. Als ik het nieuwe geheugen naast het oude geheugen plaats krijg ik de betreffende foutmelding. En als ik eerst het nieuwe geheugen neerzet en daarna het oude gebeurt er ook niets. En als ik alleen het oude geheugen er in plaats, dan is er niks aan de hand. Om gek van te worden.

Geplaatst door Franz
heb je toevallig een compaq?

Dat heeft er zeer waarschijnlijk niets mee te maken, maar wel of het single- of doublesided geheugen is en wat de CAS timing is.

Kijk dus na waar de CAS timings in je bios op staan ingesteld en zet deze het liefst op 'auto'

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Franz
heb je toevallig een compaq?

heb hetzefde gehad met een compaq, zat
singlesided 32 mb in.
heb er 64 sd
bijgehaald, pakte ie niet.
omgewisseld voor een ander merk, toen wel.
schijnt veel bij een compaq voor te komen, vadaar mijn vraag.

Laatst bewerkt:
Maar het hoeft geen 'speciaal' geheugen te zijn, alleen van een fatsoenlijk merk en dan werkt het gewoon.

had ook geen speciaal compaqgeheugen gekocht,
gewoon een 64mb-latje op een beurs.
dat latje omgeruild voor een andere, merk weet ik niet, en die werkte wel

Ik val jou er ook niet op aan. Alleen er wordt te vaak gezegd dat in Compaq (of andere A-merken) alleen maar 'speciale' onderdelen in kan zetten.
Een jaar of 10 terug was dat nog waar, maar tegenwoordig niet meer.

voel me ook niet aangevallen hoor :)
als ik naar de specs van z,n comp kijk, is het niet zo,n nieuwe.
ongeveer van '98.
jij hebt het over 10 jaar terug, maar(bijna) 6 jaar
geleden was het wel zo erg met compaq

Ik heb een nieuw geheugen van Toshiba 8Mx64 SD RAM
PC 100 -222 - 620. En PC is van Dell. En hoe kan ik die CAS Timings opvragen in de Bios??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan