Extra geheugen wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanJTD

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Goedemiddag beste mensen,

Ik heb een vraag/probleem.

Mijn laptop (Sony Vaio PCG-FR415S) heeft standaard 2*256 mb geheugen. Deze is upgradeble naar 1 Ghz. Nu heb ik 2 kaartjes van 512 mb gekocht, maar vervolgens herkend de bios en XP zelf deze 2 kaartjes niet met een meerwaarde.

Hij blijft dus 512 aangeven. Ook heb ik even 1 512 mb kaart eruit gehaald, zodat er maar 1 slot bezet is met 512 mb. Dan krijg ik het gekke geval dat er maar 256 wordt herkend.

Kaarten zelf zijn echt wel 512 mb.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen, en wat er aan te doen is?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Stefan

Hoi,

Je schrijft niet wat voor geheugen je hebt gekocht maar als ze niet aan deze specificatie voldoen zal het niet werken:
PC2100 DDR SDRAM SODIMMs
Dus meld even welk geheugen je hebt gekocht.

Modag

Volgens dezeinfo. Kan er alleen maar enkle sydige modeles in.

Hier bij dane-elec kan je het juiste type kiezen.

Hoop dat het je helpt.

Sorry voor de gebrekkige info.

De 2 nieuwe geheugenkaartjes zijn:

sodimm ddr266, 512 mb, pc2100u

En ze zijn overigens ook van Dane-Elec

Laatst bewerkt:
Dubbelzijdig. Als je de chips bedoeld dan. Die zitten er aan beide kanten.

Ik las wel over enkelzijdige, maar mijn originele kaartjes zijn ook dubbelzijdig..

Hoi,

Sorry maar de oude is die ook van dane elec.

Modag

deze zou het moeten zijn volgens dane elec:
Capaciteit Type Orgineel artikelnummer Artikel code

256MB DDR 266 MHz SODIMM DA-PCGEMMDDR256 C53
512MB DDR 266 MHz SODIMM DA-PCGEMMDDR512

Laatst bewerkt:
Hoi,

De oude zijn van Infineon.

Moet wel zeggen dat daar pc2100s staat, waar bij die van Dane-Elec pc2100u staat. Dat is voor zover ik kan zien het enige "opvallende" verschil.

Hoi,

Zie me vorig bericht is het niet dit type zal het volgens mij niet gaan werken.

Modag

het geheugen wertt wel anders zou ie geen eens opstraten ik denk dat je moederbord niet meer dan 512 md ondersteund.

het geheugen wertt wel anders zou ie geen eens opstraten ik denk dat je moederbord niet meer dan 512 md ondersteund.

Hoi hoi, dat is dus ook wat ik haast denk. Alleen geeft Sony zelf als spec op dat ik hier max 1 gig geheugen van kan maken. Dus dat is een beetje het andere geval..

ik heb ffies op de sony site rond zitten neuzen maar daaar staat aardig tegenstrijdigen informatie op. daar staat over je laptop dat hij max 1 gig ondersteund, maar ga je dan kijken wat voor geheugen die ondersteund staat daar alleen maar 256 en 128 Mb.
en dan staat er boven aan de site ook nog da thet niet bij alle laptops werkt maar alleen bij een antal uit een bepaalde serie. en dan zetten e er niet bij welke serie. dus ik ben bang dat jij net een laptop heb uit de serie die maar tot 512 ondersteund.

Mvg,
Killer Bee

Ik heb precies hetzelfde probleem als StefanJTD.

Killer Bee, kan jij nog aangeven waar je precies die informatie van Sony vandaan hebt?
Ik heb contact opgenomen met Sony, en zij proberen me af te schepen met het verhaal dat het nieuwe geheugen niet goed zou zijn. :confused:
Beetje vreemd dat dan van beide bankjes alleen de eerste 256MB leesbaar zou zijn, ongeacht de combinatie van geheugens ...
2* 256MB (origineel): 512MB
2* 512MB (nieuw) : 512MB
1* 256MB (ongeacht in welke sleuf ik ze stop): 256MB
1* 512MB (idem): 256MB
1* 256MB + 1* 512MB: 512MB

En toen wist ik het niet meer :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan