Extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik download veel uit de nieuwsgroepen(en posten).

Maar wanneer ik bv een film aan het rarren ben, of een par2 set ga maken, is tijdens deze procedure de rest van mijn pc traag.
Dit terwijl er toch een HT processor in zit.

Zou extra geheugen plaatsen een oplossing kunnen zijn?

Voor info mbt mijn systeem zie "mijn systeem"

Mvg Patrick

Hoe meer geheugen, hoe fijner windows het vind.
512Mb is voldoende maar 1024MB is aan te raden.

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Hoe meer geheugen, hoe fijner windows het vind.
512Mb is voldoende maar 1024MB is aan te raden.

Groeten Oossie

Tot hoeveel geugen kan je gaan?

Want ik neem aan dat je op een gegeven moment een soort overkill situatie creeer.

Overkill? Tsja... het is maar net wat je wilt natuurlijk...

XP kan maximaal 4GB (fysiek) geheugen aan, maar met de huidige toepassingen kan je er wel vanuit gaan dat 1GB over het algemeen voldoende is voor "normaal" gebruik. Meer geheugen heeft echt geen zin, tenzij je echt serieus grafisch of rekengeweld nodig hebt voor videobewerking ofzo

XP 64-bits gaat nog een stapje verder. Direct adresseerbaar (fysiek) is 128GB, virtueel geheugen is maximaal 16Terabyte. :eek:

Laatst bewerkt:
Maar wanneer ik geheugen bijplaats, hetzij 512 of 1024 MB, ga ik dan ook aanzienlijk verschil merken?

Anders vind ik het zonde voor mijn geld. :D

De uitvoering van het parren/rarren etc. zal alleen maar sneller gaan, maar dan is daarnaast nog niet veel met de pc te doen. Hoe meer geheugen, hoe sneller. Je kunt dus weer sneller wat met de pc, maar niet daarnaast meer met de pc. Wat je wel zou kunnen doen (kan iig met winrar) is de toepassing op de achtergrond laten draaien, dus de prioriteit verlagen, waardoor niet alle kracht naar die toepassing gaat. Maar denk niet dat dat veel uithaalt. Enige oplossing voor jou probleem (erg herkenbaar overigens) is een tweede pc al download/rar/par/post-pc laten draaien..

Je moet toch rekening houden dat de pc eigenlijk maar één ding tegelijk kan uitvoeren. Zeker met het decoden is dit goed te merken.

Geplaatst door Tarabass

Je moet toch rekening houden dat de pc eigenlijk maar één ding tegelijk kan uitvoeren. Zeker met het decoden is dit goed te merken.

Maar vanwaar dan die HT processor?
Deze processor zou natuurlijk in staat moeten zijn om meerdere dingen tegelijk te doen. Of zit ik ernaast?

Mvg P

Je zou ipv 1 thread nu 4 threads kunnen laten draaien. Maar alleen de nieuwste ht-processoren zullen hier optimaal gebruik van maken. Daarbij moet de software die je gebruikt dit ook wel ondersteunen. In vergelijking tot 'gewone' processoren zal jou pc toch al meer aankunnen. Maar bij de ouwere ht-processoren is het zo dat de kloksnelheid zelfs lager zal liggen dan bij de 'gewone' processoren. Maar dat alleen bij de eerste ht-processoren.

En natuurlijk is het niet zo dat je schijven ineens sneller data kunnen wegschrijven door ht. En dat is toch wel de grootste oorzaak van de vertraging, zoals bij het decoden. Sata zorgt dat dat wegschrijven sneller kan gaan, net zoals 10000 toeren hdd's, het zal bij jou dus al sneller gaan dan bij een ander.

Ik ken niemand in mijn omgeving die wel veel kan doen met zijn pc naast de door jou genoemde dingen. Zelfs die met een super-pc met alles erop en eraan lopen tegen dit probleem aan, wat opgelost wordt door het op een andere/tweede pc te doen. Daarbij is de kwaliteit van bijv. het rarren veel lager wanneer je (maakt niet uit hoe snel je pc) meerdere dingen tegelijk gaat doen. Dit geeft vaak fout-meldingen of zorgt ervoor dat de rar gerepareerd meot worden. Ben bang dat je dus het beste alles één voor één moet doen, en met meer werkgeheugen zal dit sneller gaan, dat wel..

Inmiddels 512 bijgeplaatst.

Moet ik het virtueel geheugen nu ook aanpassen?

Mvg P

1.5 tot 2 keer jou intern geheugen of max. 1 gig ongeveer..

Ook kun je rambooster 2.0 gebruiken om je geheugen optimaal te houden.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tarabass
1.5 tot 2 keer jou intern geheugen of max. 1 gig ongeveer..

Ook kun je rambooster 2.0 gebruiken om je geheugen optimaal te houden.

Ik gebruik voor het Virtueel geheugen meestal 2,5 of 3x

Ik zou RAMBOOSTER wel eens proberen.

Zoals eerder vermeld, heb ik een reepje pc3200 512MB bijgeplaatst.

Ik ben op dit moment een film aan het rarren, en kan normaal met mijn pc blijven werken.

Het probleem is dus toch te weinig geheugen geweest.

Mvg Patrick

Mooi dat het is opgelost, op www.schoonepc.nl vind je ook nog meer tips om je computer nog sneller te laten werken.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan