Extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik wil mijn intern geheugen vergroten van 256 naar 512 mb. Ik heb via Everest gekeken dat ik sdram nodig heb. Nu heb ik dat gehaald en in de computer geplaats.
Als ik de computer dan opstart wil hij dat niet. Ik heb het geheugen er weer uitgehaald en opnieuw opgestart, dan doet hij het wel. Viel me wel op dat de geheugenkaart erg heet was. Doe ik iets fout?? Kan iemand mij uitleggen hoe je precies het extra geheugen plaatst???

Wat staat op je oude geheugen pc2700 pc3200 etc en wat voor een merk is t
Start de pc wel op met alleen het nieuwe geheugen?
Sommige merken werken niet samen

Wat meer info aub

lokoloko zei:
Wat staat op je oude geheugen pc2700 pc3200 etc en wat voor een merk is t
Start de pc wel op met alleen het nieuwe geheugen?
Sommige merken werken niet samen

Wat meer info aub

Op het geheugen wat er nu in zit staat op Dane-selec PC2700u D1D333
Ik zie dat op het nieuwe geheugen niet staan.

Ga proberen of de pc wel opstart met alleen het nieuwe geheugen

Ook met alleen het nieuwe geheugen start de computer niet op:confused:
Ga met dit geheugen terug naar de winkel. Neem dan gelijk mijn oude even mee. Hopenlijk komen we er dan wel uit.

Bedankt voor de reacties :thumb:

Oorzaak van het probleem is gevonden. Het geweldige programma Everest (niet dus:mad: ) zei dat er sdram in m'n computer zat. Ik het oude geheugen eruit gehaald, terug mee naar de winkel. Blijkt het ddr te zijn :confused: Geheugen omgeruild en gelijk nog maar een meegenomen. Dus nu heb ik 768mb ipv 256 :D

ZithaM zei:
Oorzaak van het probleem is gevonden. Het geweldige programma Everest (niet dus:mad: ) zei dat er sdram in m'n computer zat. Ik het oude geheugen eruit gehaald, terug mee naar de winkel. Blijkt het ddr te zijn :confused: Geheugen omgeruild en gelijk nog maar een meegenomen. Dus nu heb ik 768mb ipv 256 :D

Praat geen poep, man, Everest is een prima progje, je moet alleen lezen wat er staat, DDR is OOK sdram.

Lange Pier zei:
Praat geen poep, man, Everest is een prima progje, je moet alleen lezen wat er staat, DDR is OOK sdram.

Taalgebruik is ook niet meer wat het geweest is. Maar ik zal even vermelden wat everest aan gegevens gaf;

Socket aanduiding; Dimm1
Type; Dimm, sdram
Geinstalleerde grootte; 256mb
Geactiveerde grootte; 256mb

Als ik dat lees, lees ik dat er sdram inzit en geen ddr.

Dat is de uitlezing voor de memory banken, niet over het gebruikte geheugen, die staat bij de spd, onder moederbord.

Lange Pier zei:
Dat is de uitlezing voor de memory banken, niet over het gebruikte geheugen, die staat bij de spd, onder moederbord.

Oké, bedankt voor de tip :thumb:

Ik kan het niet verklaren maar het paste. De witte klepjes klikten netjes dicht.
Ik had voordat ik ze wilde gaan kopen voor de zekerheid een foto van de slots gemaakt. Nu ik hem in het album heb gezet en 180 graden heb gedraaid zie ik iets op het moederbord staan :shocked:
DDR :o

http://www.mijnalbum.nl/Album=77HNJRH3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan