hallo mensen
ik heb een dell dimention 5100, hij werd nogal langzaam en ik wilde een extra harde schijf. wij hadden nog een oude laptop ligen waarvan het systeem kapot was( er waren programa's, dat voor internet gebruikt word enzo verwijders) in iedergeval kon je alleen spelletjes spelen er en bestandjes opzeten enzo. ik heb die schijf eruit gehaald. ik heb een sata kabel gehaald( een sata power snoer ofzo zat al in de pc extra zelf) en deze zo aangesloten. alleen ziet de computer hem niet.
de extra schijf is een hitachi schijf van 320 GB en 5400PRM.
wat kan ik er aan doen om hem wel gewoon te laten draaien, en om alle bestanden van de extra schijf af te halen of op een stick te zeten.
moet ik hem soms defragmenteren voor ik hem er in zet.
of is mijn sata kabel te sloom ofzo, of kan hij het niet aan.
ik heb echt van alles geprobeert:
- ik heb op deze computer geklikt en dan beheer en dan via opslag geprobeert hem te laten werken, maar hier staat hij niet tussen
- ik heb de snoeren omgedraaid maar dit deed hij ook niet.
ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb er niet zo super veel kennis van.
hopelijk kan iemand mij helpen.
ik heb een dell dimention 5100, hij werd nogal langzaam en ik wilde een extra harde schijf. wij hadden nog een oude laptop ligen waarvan het systeem kapot was( er waren programa's, dat voor internet gebruikt word enzo verwijders) in iedergeval kon je alleen spelletjes spelen er en bestandjes opzeten enzo. ik heb die schijf eruit gehaald. ik heb een sata kabel gehaald( een sata power snoer ofzo zat al in de pc extra zelf) en deze zo aangesloten. alleen ziet de computer hem niet.
de extra schijf is een hitachi schijf van 320 GB en 5400PRM.
wat kan ik er aan doen om hem wel gewoon te laten draaien, en om alle bestanden van de extra schijf af te halen of op een stick te zeten.
moet ik hem soms defragmenteren voor ik hem er in zet.
of is mijn sata kabel te sloom ofzo, of kan hij het niet aan.
ik heb echt van alles geprobeert:
- ik heb op deze computer geklikt en dan beheer en dan via opslag geprobeert hem te laten werken, maar hier staat hij niet tussen
- ik heb de snoeren omgedraaid maar dit deed hij ook niet.
ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb er niet zo super veel kennis van.
hopelijk kan iemand mij helpen.
Laatst bewerkt door een moderator: