extra harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
314
Hallo allemaal,

Ik heb een Maxtor harddisk. Nu wil ik er een harddisk aan toevoegen om meer geheugen te krijgen. Kan ik elke harddisk toevoegen aan mijn systeem of kunnen bepaalde harddisks niet compatible zijn met mijn systeem.
Waar moet ik op letten?

Bij voorbaat dank,
Nico
 
Beste Nico

Als je PC op start laat hij op het zwarte scherm zien welke Bios je hebt.Dat is namelijk het eerste programma wat opstart voor je HD begintmet Windows.Noteer hiervan wel merk of soort dat het is en welke versie.Kijk dan op internet op de site van jou Bios en zoek naar jou type. Hier word namelijk bepaald hoe groot je nieuwe HD mag zijn.Bij een Pentium twee was dat b.v.maar max 32 gb. Alles o.k. dan kun je beginnen met inbouwen,let wel op dat je tweede schijf altijd als master moet staan.Dit vind je achter op je H.D.

Succes Indalo
 
@Indalo,
Je hebt tegenwoordig Bios overlay programmaatje die de schijf volledig laten herkennen mocht het met het Bios zelf niet willen lukken.;)
 
Weet je toevallig hoe dat heet

Meneer Crash

Weet je toevallig hoe dat heet

Indalo
 
Laat dat 'meneer' er maar af hoor.:D

Zo'n programma kan je meestal op de site van de hardeschijf fabrikant vinden.
Om er een paar te noemen.
Maxblast3 -->Maxtor/Quantum,
Data lifeguard -->Western Digital,
Diskwizard -->Seagate.
Je moet ook alleen het programma gebruiken, wat door de fabrikant van je hardeschijf aanbevolen wordt!!
 
toevoegen harddisk

Hallo leden,

Bedankt voor jullie reactie. Helaas heb ik de berichten niet doorgemaild gekregen. Vandaar mijn late reactie. Wat betreft jullie laatste opmerkingen: ik heb SisoftSandra op mijn computer zitten. Dus wat betreft systeeminformatie zit ik wel goed. Bedankt voor jullie advies.

Groeten,
Nico
 
Geplaatst door Indalo
Beste Nico

Bij een Pentium twee was dat b.v.maar max 32 gb. Alles o.k. dan kun je beginnen met inbouwen,let wel op dat je tweede schijf altijd als master moet staan.Dit vind je achter op je H.D.

Succes Indalo

Bovendien word dit niet bepaald door de processor maar door de bios (fabrikant )ondersteuning.
Ik kan in één van mijn pc's (slot1) rustig een PII (nu PIII) steken maar de maximale grootte van de harddisk blijft voor het moederbord toch 120gb, daar doet een processor niks aan af.

Zie ook deze
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan